شما اینجا هستید
ورزش » اقدام حیاتی فوتبال ایران برای فرار از میزبانی ناحق بحرین؛ نامه مهم ظریف به اینفانتینو

با قوت گرفتن شایعات پیرامون میزبانی بحرین در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه ایران ، تلاش مسوولان ارشد فدراسیون برای جلوگیری از این اتفاق خطرناک آغاز شده است.

به گزارش زردیس ورزشی،  در حالی که تیم ملی فوتبال ایران ، هنوز چهار مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا را پیش رو دارد و این تعداد بازی بیش از سایر تیم‌های حاضر در گروه است و همچنین سه مسابقه از چهار مصاف حساس باقی مانده در سهمیه میزبانی ایران قرار دارد، این خواسته طبیعی و معقول فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیاست که بدون توجه به کارشکنی عرب ها، میزبانی دور برگشت گروه را به ایران محول کنند.

اما بحرینی ها که با شکست ایران در بازی مستقیم در منامه ، شانس بالایی برای صعود پیدا کرده اند حالا با استفاده از شیخ سلمان رئیس بحرینی فوتبال آسیا،  بازی های رسانه ای را برای گرفتن حق ایران استارت زده اند.

کیفیت میزبانی بحرین در مصاف رودررو با تیم ملی ما نشان داده که آنها از هیچ اهرم و اقدامی را برای شکست ایران دیت نخورده نخواهند گذاشت و از هر اقدام خلاف قانون و اخلاق نیز فروگذار نمی کنند. همین رویه بحرینی ها که به شدت تحت نفوذ عربستان هستند، ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از وقوع اتفاق تلخ برای تیم ملی را گوشزد می‌کند.

مربیان و بازیکنان ما هم خوب می دانند که انجام چهار مسابقه در خاک بحرین با تمام لابی ها و شیوه های چرک حریف، شاید موجب بریدن سر تیم ملی در رقابت رودررو و حواشی عجیبی شود که تا سالها از خاطر فوتبال ایران پاک نشود.

به نظر می‌رسد عزیزی خادم به خوبی به اهمیت و ضرورت صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پی برده و به همین خاطر گرفتن میزبانی دور برگشت مرحله مقدماتی را اولویت همه اقداماتش قرار داده است.

رییس جدید فدراسیون که با تشکیل یک کارگروه، واگذاری تبلیغات محیطی و درآمدزایی باشگاه ها به خودشان را کلید زده است، حالا به وظیفه اصلی فدراسیون متمرکز شده و می داند اگر تیم ملی به هر دلیلی به جام جهانی نرسد، لطمه ای جبران ناپذیر به کارنامه این دوره فدراسیون و اقتصاد ایران وارد خواهد شد.

صندلی ایران در هیات اجرایی ای اف سی ، بی‌مصرف است؟

فوتبال ایران اینروزها بیشتر از هر زمان دیگری به لابی و دخالت در تصمیم سازی کنفدراسیون فوتبال آسیا محتاج است اما بزرگترین کرسی فوتبال ما در قاره در اختیار مهدی تاج قرار دارد. مهره ای خنثی و کم اثر که به نظر نمی رسد بتواند تاثیری در جبهه بندی و آرای ای اف سی بگذارد.

البته نه اینکه مهدی تاج نتواند این کار را انجام دهد، مشکل آنجاست که مهره های فوتبال ما در آسیا بعداز محمد دادکان بیشتر به فکر حفظ جایگاه خود بوده اند و به همین خاطر فدراسیون ایران در این روزهای سخت به جای بهره گیری از توان داخلی، دست نیاز به سوی مراجع سیاسی کشور بلند کرده است. هرچند تقریبا در هم کشورها،  چنین ورودی از سوی چهره های شاخص سیاست برای کمک به اهداف ملی مرسوم است.

نامه ظریف به اینفانتینو و مذاکره صالحی امیری با شیخ احمد

دقیقا به خاطر دلایل بالا، شهاب الدین عزیزی خادم که تازه سکان هدایت فوتبال ورشکسته کشور را به دست گرفته، سراغ دکتر ظریف رفته است تا از او استمداد بطلبد.

قطعا فیفا با دیدن پشتیبانی دولت و وزارت خارجه از تیم ملی فوتبال و جدیت ایران برای جلوگیری از میزبانی بحرینی ها، موضوع را زیر نظر خواهد گرفت.

فدراسیون جهانی،  حالا خواهد دانست که فدراسیون ایران بعد از برگزاری انتخابات اخیر که ماه‌ها درگیرش بوده است، حالا در تلاش است میزبانی بازی های مقدماتی جام جهانی در گروهی که در آن حضور دارد را بدست بیاورد.

استفاده از ظرفیت های دستگاه دیپلماسی کشور برای گرفتن این امتیاز سرنوشت ساز است و اگر فدراسیون بتواند این پوئن بزرگ را کسب کند، خیال تیم ملی بابت مسایل پشت پرده و کارشکنی در راه صعود به جام جهانی قطر تا حد زیادی رفع خواهد شد و می توانیم مطمئن باشیم که نتایج بازی های آتی ، فنی رقم خواهد خورد.

به موازات ظریف و نامه اش به رییس فیفا ، صالحی امیری وارد مذاکره با رییس کویتی شورای المپیک آسیا شده است تا فشارها مضاعف شود. هرچند افسوس داشتن یک نماینده قدرتمند در ای اف سی برای فوتبال ایران برجا خواهد ماند.

نویسنده: بهنام شریفی





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان