شما اینجا هستید
وردپرس » آموزش تغییر تاریخ نوشته از شمسی به میلادی در افزونه wpml

راه های زیادی برای چندزبانه کردن یک سایت وردپرسی وجود دارد. می توانید برای زبان جدید خود یک سایت وردپرسی مجزا نصب کنید. می توانید از وردپرس شبکه استفاده نمایید. همچنین چندین افزونه برای چندزبانه کردن وردپرس وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از افزونه wpml است.

wpml یک افزونه فوق العاده حرفه ای برای چندزبانه کردن سایت های وردپرسی است که امکانات فراوانی را در خود جای داده است. همچنین این افزونه addon های فراوانی نیز دارد که می توانید از آن ها بهره ببرید. یکی از مشکلاتی که در استفاده از این سیستم برای کاربران ایرانی وجود دارد، عدم امکان تغییر تاریخ در هنگام تغییر زبان در این افزونه است.

مثلا شما خبری را در سایت قرار داده اید که می خواهید در زبان فارسی تاریخ انتشار خبر با تاریخ خورشیدی باشد و در زبان انگلیسی تاریخ انتشار خبر با تاریخ میلادی باشد. در حالت عادی چنین امری امکان پذیر نیست. در هر دو زبان یا باید تاریخ خورشیدی باشد یا میلادی. در این مقاله ما قصد داریم راهکاری برای حل این مشکل ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

تغییر تاریخ در افزونه wpml
ابتدا لازم است که شما افزونه wp jalali را فعال نمایید. حتما در قسمت تنظیمات این افزونه گزینه تبدیل تاریخ به خورشیدی را غیرفعال نمایید. سپس کد زیر را در فایل functions.php قرار دهید:

$mylocale = get_bloginfo('language');
if($mylocale == 'fa-IR'){
add_filter('date_i18n', 'ztjalali_ch_date_i18n', 111, 4);}

چنان چه شما از افزونه پارسی دیت استفاده می کنید نیز لازم است که د تنظیمات این افزونه، گزینه تبدیل تاریخ به خورشیدی را غیرفعال کنید و سپس کدهای زیر را در فایل functions.php قالب خود قرار دهید:

$mylocale = get_bloginfo('language');
if($mylocale == 'fa-IR'){
add_action('date_i18n', 'wpp_fix_i18n', 10, 3);}

حتما فراموش نکنید که گزینه تبدیل تاریخ به خورشیدی را در هردو افزونه غیرفعال نمایید. امیدوارم از این آموزش مفید استفاده لازم را برده باشید. با سایر آموزش های ما نیز همراه باشید.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان