شما اینجا هستید
بین الملل » کاملا هریس مدعی نقش کلیدی خود در خروج نیروها از افغانستان شد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده روز چهاردهم آوریل طرح‌هایی را برای پایان داده به جنگ ۲۰ ساله در افغانستان و خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور اعلام کرد؛ هرچند که مهلت تعیین شده برای خروج کامل نیروها از یکم ماه مه- تاریخ پیشنهادی دونالد ترامپ- به سپتامبر سال جاری تغییر یافت.

از به تعویق افتادن تاریخ خروج نیروها که بگذریم، نوبت به «کاملا هریس» معاون جو بایدن می‌رسد که در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان گفت که پیش از تصمیم گیری نهایی بایدن در مورد خروج نیروها از افغانستان، وی «آخرین فرد حاضر در اتاق» بود که رئیس جمهور با وی در این باره مشورت کرد.

هریس همچنین در اظهاراتی جداگانه تأکید کرد که دلیل این اقدام بایدن توجه ویژه او به تجربیات کاملاً متفاوت هریس بوده؛ هرچند که به گفته معاون بایدن، در نهایت این رئیس جمهور ایالات متحده بود که «تصمیم نهایی» را گرفت.

هریس با ادعای اینکه بایدن عموماً تصمیمات خود را بر مبنای عقاید راسخ درونی خود می‌گیرد، ادعا کرد که بایدن در زمان تصمیم گیری کاملاً به این موضوع که آیا تصمیماتش به لحاظ سیاسی مورد پسند بوده یا شخصاً به نفع او باشند، بی توجه است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان