شما اینجا هستید
سیاست » یک تخلف انتخاباتی در خرمشهر کشف شد

رضا مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس بیان کرد: یک مورد تخلف تبلیغاتی زودهنگام انتخاباتی در شهرستان خرمشهر کشف شد که به هیئت بازرسی استان ارجاع شده است.

وی، به آغاز به کار هیئت بازرسی انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: هیئت بازرسی انتخابات در شهرستان خرمشهر با ابلاغ احکام از سوی هیئت بازرسی انتخابات استان خوزستان، در راستای بازرسی و کنترل جریان انتخابات بر مدار قانون برای صیانت و حفاظت از آرای مردم در انتخابات، فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خرمشهر با بیان اینکه جمع آوری، پایش و کنترل اخبار و اطلاعات انتخاباتی در سطح شهرستان و ارسال آن به هیئت‌های مرکزی و استان از مهم‌ترین وظایف هیئت بازرسی است، به مردم درباره رسیدگی و پاسخگویی به شکایات واصله توسط این هیئت در خرمشهر اطمینان داد.

وی ادامه داد: از تمام شهروندان خرمشهری تقاضا می‌شود چنانچه موارد نقض یا تخلف از قوانین و مقررات اعم از فعالیت تبلیغات زود هنگام پیش از موعد مقرر و غیره تا روز اخذ رأی مشاهده کردند|، به هیئت بازرسی انتخابات شهرستان مستقر در فرمانداری خرمشهر و یا به آدرس اینترنتی ارائه گزارش تخلفات انتخاباتی را https://moi.ir/fa/nazarsanjivashekayat گزارش کنند.

مردانی تأکید کرد: گزارش‌های مردمی باید مستدل و مستند و به موقع از تخلفات اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، داوطلبان انتخابات و دستگاه‌های اجرایی با استناد به قوانین و مقررات انتخاباتی باشد.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خرمشهر به دیگر وظایف این هیئت اشاره کرد و گفت: از دیگر وظایف هیئت بازرسی انتخاب بازرسان، سربازرسان و بازرسان ویژه شعب اخذ رأی و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای آنهاست؛ همچنین این هیئت مطابق قانون، ارزیابی عملکرد هیئت‌های اجرایی و مجریان انتخابات را بر اساس موارد ابلاغی در دستور کار خود قرار می‌دهد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان