شما اینجا هستید
متفرقه » بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماند در شمال کشوربه بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار زردیس، عصر سه شنبه با حضور استاندار گلستان و به مناسبت روز زمین پاک، پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان با اعتبار ۱۱۱ میلیارد ریال در شهرستان آزادشهر به صورت متمرکز افتتاح شد.

پروژه‌های شامل بزرگترین مرکز دفن بهداشتی پسماندهای شهری در شمال کشور و با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن بود که با اعتبار ۲۰ میلیارد به بهره برداری رسید.

همچنین لندفیل مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری سایت غربی استان در ابعاد ۱۲ هزار مترمکعب و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اولین و بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری سایت شرقی استان در ابعاد ۱۲ هزار متر مکعب با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

ساماندهی و ساخت سکوی انتقال، خرید ماشین آلات سنگین جهت ساماندهی مراکز دفن در دو سایت غرب و شرق استان و خرید تجهیزات از دیگر پروژه های افتتاح شده امروز بود.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: در ۶۰ درصد روستاها و همه شهرهای استان، زباله به صورت مکانیزه جمع‌آوری و پس از تفکیک، مابقی به صورت بهداشتی دفن خواهند شد.

هادی حق شناس گفت: امیدواریم با افتتاح پروژه لندفیل آزادشهر، دیگر شاهد بوی نامطبوعی که طی سالیان گذشته موجب آزار مردم این شهرستان می‌شده است نباشیم.

مدیرعامل سازمان پسماند استان گلستان گفت: ایجاد این مرکز لندفیل بهداشتی پسماند شهری به منظور مدیریت شیرابه پسماند صورت گرفته و با این اقدام دفن پسماند از حالت سنتی خارج می شود.

محسن سمیعی بیان کرد: یکی از مسائل مهم مردم این منطقه موضوع دفن شیرابه پسماند بود و امیدواریم با این اقدام بتوانیم مشکلات به وجود آمده در این زمینه را کاهش دهیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان