شما اینجا هستید
بین الملل » احتمال اخراج نظامیان آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از اسپوتنیک، یک مقام آگاه در وزارت دفاع ملی ترکیه به بحث و گفتگوهایی اشاره کرد که پیرامون تعطیلی احتمالی پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه به روی نیروهای نظامی آمریکا به راه افتاده است.

این مقام ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت که «اینجرلیک یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی ترکیه است و تمام زیرساختهای آنها متعلق به جمهوری ترکیه است».

این مقام ناشناس در ادامه افزود: «دولت ترکیه به دولت ایالات متحده اجازه می‌دهد تا در اقدام‌های مشترک برای حراست از وسایل و امکانات نیروهای مسلح ترکیه در اینجرلیک، به همان شیوه‌ای که اسپانیا، قطر، لهستان و سایر کشورهایی دارای نیرو و تجهیزات در پایگاه اینجرلیک قادر به انجام آن هستند، مشارکت کنند».

وی در ادامه افزود: «تنها یک ژنرال ترکیه می‌تواند در سمت فرمانده کل این پایگاه انجام وظیفه کند، مشابه آنچه که در تمام پایگاه‌های ارتش در خاک ترکیه در جریان است».

اظهارات تأیید نشده این مقام وزارت دفاع ترکیه در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای گذشته شهرهای مختلف ترکیه شاهد اعتراض‌ها علیه اقدام «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در به رسمیت شناختن کشتار ارامنه در امپراتوری عثمانی به منزله «نسل کشی» بوده است.

این در حالی است که مقامات آنکارا اصطلاح «نسل کشی» را برای توصیف حوادث سالهای ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ و کشته شدن ۱.۵ میلیون ارمنی و پاکسازی قومی میلیونها تن از ارامنه از منطقه آناتولی و سایر مناطق در امپراتوری عثمانی را رد می‌کنند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان