شما اینجا هستید
متفرقه » دیدار صمیمانه مسئولان ارشدسازمان تبلیغات با علما و نخبگان مهاباد

به گزارش خبرگزاری زردیس، ضیافت صمیمانه افطاری با حضور جمعی از مسئولان ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و علما و نخبگان اهل سنت شهر مهاباد پنج‌شنبه شب گذشته برگزار شد. هم‌پیمانی برای تعریف همکاری‌های مشترک در راستای وصول به آرمان‌های دینی و قرآنی، محوری‌ترین موضوع این نشست صمیمانه بود.

“ضیافت همدلی و همیاری” به میزبانی مسئولان ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور علما، نخبگان و فرهیختگان اهل سنت شهر مهاباد برگزار شد.

در این جلسه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور قریب به ۲۰ تن از ائمه جماعات و مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت مهاباد برگزار شد، حجت‌الاسلام تجریشی معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام موسوی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم، حجت‌الاسلام سیفایی مدیرکل اداره ادیان و مذاهب و حجت‌الاسلام داداش‌زاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در ابتدای جلسه که با خوشامدگویی حجت‌الاسلام داداش زاده به مدعوین اهل سنت آغاز شد، حجت الاسلام سیفایی به ایراد سخنرانی پرداخت.

مدیرکل اداره ادیان و مذاهب در سخنان خود با تبیین راهبردها و رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید، با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی، “اسلامی” است نه شیعی، بیان کرد: هدف سازمان تبلیغات، گسترش و اشاعه فرهنگ اسلامی است و این هدف جز با همیاری، همدلی و همکاری همه علما و صاحب‌نظران مسلمان شیعه و سنی تحقق نخواهد یافت.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به چالش‌ها و موانع نشر فرهنگ الهی در جامعه، اظهار کرد: امروز جریان تبلیغ دینی با مشکلاتی مواجه است که بار حل آنان را نمی‌توان فقط بر دوش یک مذهب گذاشت و لازم است همه دغدغه‌مندان اسلام از هر گروه و مذهبی دست به دست هم بدهند تا موانع را از سر راه اشاعه فکر دینی و قرآنی بردارند.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم با تاکید بر نقش ویژه علمای اسلام در جهت‌دهی به انتخاب‌های صحیح امت اسلام، گفت: یکی از وظایف مهم علمای اسلام که براساس نص آموزه‌های قرآنی و نبوی جایی برای شانه خالی کردن از آن وجود ندارد، جهت دهی و روشنگری در میان توده‌های امت مسلمان برای انتخاب درست در برهه‌های سرنوشت ساز تاریخ است. امت اسلام تنها با انتخاب‌های درست، ظرفیت و توانایی حرکت به سمت قله‌های آرمان‌های قرآنی را پیدا می‌کند و در این بین نقش و تکلیف علمای اسلام ویژه و خاص است.

حجت‌الاسلام تجریشی، معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سخنرانی خود که با محور قرار دادن بخش‌هایی از کتاب تفسیری “فی ظلال فرآن الکریم” نوشته سید قطب و ترجمه استاد خرمدل همراه بود، به تبیین ملزومات حرکت کاروان امت اسلام به سمت تحقق آرمان‌های قرآنی پرداخت.

معاون راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حرکت به سمت قله‌ها، موانع و آسیب‌هایی هم در پی خواهد داشت، گفت: اگر در این مسیر دچار لطمه‌ای هم شدیم، نباید حرکت را متوقف کنیم، بلکه باید با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر وعده‌های قرآن، راه خود را برای اهتزاز و اعتلای کلمة‌الله ادامه بدهیم، مسأله‌ای که نیازمند همدلی و همیاری و هم‌پیمانی همه دغدغه‌مندان و دل‌بستگان اسلام عزیز است.

گفتنی است، در این جلسه همه حضار و مدعوین اهل سنت به ایراد نظرات خود پرداختند و با اهدای لوح تقدیر به خانواده مرحوم استاد خرمدل، مترجم تفسیر “فی ظلال قرآن الکریم”، از زحمات این استاد فقید در خدمت به جامعه قرآنی، تکریم و تجلیل به‌عمل آمد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان