شما اینجا هستید
مناسبت ها » پیام مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برای روز معلم

به گزارش خبرگزاری زردیس، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پیامی سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم را به همه معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت کشور تبریک و تهنیت گفت متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ.
《 اوست خدایی که به میان مردمی بی‌کتاب پیامبری از خودشان مبعوث داشت تا آیاتش را بر آنها بخواند و آنها را پاکیزه سازد و کتاب و حکمتشان بیاموزد. اگر چه پیش از آن در گمراهی آشکار بودند》سوره مبارک جمعه/۲

معلم در آیات قرآن جایگاه بسی بلند دارد. «آنگاه که برای هدایت وتکامل می سوزد و می‌گدازد تا پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان، اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازش که آموختن است، را برطرف نماید؛ در نقش کلیدی انبیا جلوه می‌کند.»

هفته گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ معلمان سرزمینم استادشهید علامه مرتضی مطهری را به همه معلمان؛ خصوصاً معلمان عزیزومربیان محترم قرآن تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

انشالله بتوانیم همواره مانندشاگردانی درمکتب انبیا بزرگ الهی، سراج منیری درمسیرآموزش وپرورش دانش آموزان میهن اسلامیمان باشیم.

محمدرضا مسیب زاده

مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش»





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان