شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » لزوم جلوگیری از قاچاق «کاه و کلش» در استان ایلام

به گزارش خبرنگار زردیس، فرشاد یاسمی عصر یکشنبه در جلسه مدیریت تامین علوفه و جلوگیری از قاچاق کاه و کلش به خارج استان، با اشاره به جلسه برگزار شده با دادستان استان در خصوص تامین نهاده‌های دامی و جلوگیری از خروج کاه و کلش از استان، افزود: این امر باعث خواهد شد تا عشایر و دامداران استان برای تعلیف دام‌هایشان با مشکل مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن قیمت کاه و کمبود علوفه برای پرورش دام، کاهش تولیدات دامی، افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی قشر تولید کننده و زحمت کش عشایر و دامدار استان خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام افزود: باتوجه به اینکه ایلام از قطب‌های اصلی کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شود، درصورتی که نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر تامین نشود ادامه این روند می‌تواند به این جایگاه ضربه وارد کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا و گرفتاری کشورها در بحران امنیت غذایی باعث شده تا احتمال قاچاق کاه و کلش استان از طریق دلالان و افراد سودجو به کشورهای همسایه بالا برود.

یاسمی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی خبر داد و یادآورشد: بر این اساس، با توجه به دستور دادستان استان از فرماندهی پلیس راه و نیروی انتظامی استان خواسته‌ایم تا از خروج هرگونه محموله کاه و کلش به خارج از استان ممانعت به عمل آورند.

وی از همکاران شهرستانی و مدیرعامل اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایر خواست که این موضوع را رصد و مدیریت کنند و همکاری لازم و به موقع با نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

یاسمی با اشاره به اینکه امسال برنامه ریزی لازم برای تامین نهاده‌های دامی هم خرید داخل استان و هم خرید جو خارجی از وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار اداره کل قرار دارد، افزود: علوفه موردنیاز عشایر در سال ۱۴۰۰ که سال بحرانی برای عشایر است، ذخیره سازی می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان