شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » بررسی موانع تولید در فردوس/ واحدهای تولیدی مشاور مالیاتی بگیرند

به گزارش خبرنگار زردیس، عباس جرجانی در جلسه رفع موانع و رونق تولید شهرستان فردوس افزود: داشتن مشاور مالیاتی برای واحدهای تولیدی ضروری است و بسیاری از مشکلاتی که گریبان گیر آنهاست با اطلاع از قوانین و مقررات دارایی رفع می شود.

در این جلسه مشکلات سه واحد تولیدی شهرستان بررسی شد.

مدیر عامل یکی از کارخانجات فردوس تامین آب، واگذاری زمین و مشکلات دارایی را از مهمترین موانع پیش روی این کارخانه بر شمرد و گفت: برای تامین ماشین آلات رنگرزی نیاز به آب داریم و ۲۰ هکتار زمین جنب کارخانه نیز هنوز سند بنام کارخانه انتقال نیافته است.

احد کرمانی تصریح کرد: این کارخانه بیشتر از تمام شهرک صنعتی بیمه پرداخت می کند و در سالی که بنام مانع زدایی از تولید نامگذاری شده، مشکلات بانکها و دارایی بسیاری از برنامه های ما را ناتمام گذاشته است.

وی تاکید کرد: در حالی که اصل یکی از تسهیلات دریافتی ما یک و نیم میلیارد تومان است ولی باید سه و نیم میلیارد تومان فقط جریمه تاخیر بدهیم.

مدیرعامل کارخانه تولیدی در فردوس نیزبا بیان اینکه تا کنون برای خرید ماشین آلات و راه اندازی این کارخانه ۲۴ میلیارد تومان هزینه کرده ام افزود: برای تکمیل این پروژه به ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا به بهره برداری برسد.

هادی واحدی تصریح کرد: تا کنون مشکلات زیادی داشته ایم و فقط برای هزینه های گمرک و حمل ماشین آلات به فردوس یک میلیارد تومان هزینه کرده ام که اگر بروکراسی حاکم بر قوانین نبود بسیاری از هزینه های ما در مسیر اصلی و راه اندازی کارخانه صرف می شد.

ذهبی مدیر عامل یکی دیگر از کارخانجات شهرستان گفت: برای راه اندازی این کارخانه نیاز به تسهیلات دارم که تا کنون موفق به دریافت آن نشده ام.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات این سه واحد تولیدی گفت: تامین آب کارخانه نساجی بر اساس مصوبه سفر استاندار به فردوس و با صدورمجوز چاه تا خرداد ماه حل خواهد شد.

جرجانی تصریح کرد: زمین مورد نیاز نساجی نیز فعلاً با قرارداد اجاره حل می شود و مشکلات مالیاتی نیز در جلسه ای ویژه ای بررسی خواهد شد.

وی در خصوص نیاز ۱۰ میلیارد تومانی تسهیلات کارخانه آرد این شهرستان گفت: از محل تسهیلات رفع موانع تولید این مقدار تسهیلات در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

فرماندار فردوس نیزتاکید کرد: همه مسئولان ملزم به تحقق شعار سال و رفع موانع تولید هستند و باید با تمام توان با سرمایه گذاران و تولید کنندگان همکاری کنند.

حمید حلاج مقدم افزود: افرادی که در این شرایط وارد عرصه تولید می شود نیازمند حمایت ویژه هستند و مجموعه شهرستان و استان باید در این راستا تلاش کنند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان