شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » ایجاد هزار و ۶۵۸ فرصت شغلی با حمایت بسیح سازندگی خراسان‌جنوبی

به گزارش مهر، مهدی هنری صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا به واسطه نیاز جامعه ۶۰ کارگاه تولید ماسک در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی کردیم که در این کارگاه ۶۵۰ هزار ماسک تولید شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به تولید هشت هزار گان و لباس محافظی پزشکی و هزار و ۲۵۰ دستکش در کارگاه‌های بسیج سازندگی استان بیان‌کرد: ۴۴۵ گروه جهادی برای تهیه مواد اولیه این اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب منابع از خیرین داشته‌اند.

هنری ادامه‌داد: در طرح شهید سلیمانی نیز چهار هزار و ۶۰۰ نفر از جهادگران در زمینه‌های مختلف چون غربالگری حضور داشتند.

ثبت هزار و ۴۱۰ گروه جهادی در سامانه

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی باید در سامانه اطلس ملی جهادی ثبت شوند، گفت: تاکنون ۶۸۰ گروه جهادی جغرافیا محور و ۷۳۰ گروه جهادی محله‌محور از خراسان‌جنوبی در این سامانه ثبت شده‌اند که در مجموع به هزار و ۴۱۰ گروه رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شش ماهه پایانی سال ۹۹ موضوع گروه‌های جهادی مهارتی و تخصصی را پیگیری کردیم، بیان‌کرد: هزار و ۳۲۲ جهادگر مهارتی و تخصصی خدماتی به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان ارائه کردند.

هنری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ گروه تخصصی- مهارتی جهادی در خراسان‌جنوبی داریم، ادامه‌داد: همچنین راه‌اندازی گروه‌های جهادی را در همه نیروهای مسلح در قالب یک سند جامع که توسط ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شده را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که در استان گروه‌های جهادی واکنش سریع در مواقع بحرانی داشته باشیم تا بتوانند با آموزش مهارت‌های امداد و نجات خدمات مناسبی را ارائه دهند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه قرارگاه تولید، پشتیبانی و مانع زدایی را در بسیج سازندگی استان تشکیل دادیم، اظهار کرد: این قرارگاه موانع تولید در گارگاه‌ها و واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی را شناسایی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌کند.

راه اندازی ۴۵۰ صندوق قرض‌الحسنه

هنری با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی ۴۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در راستای اشتغال‌زایی روستائیان در خراسان‌جنوبی با کمک ۲۵ تسهیل‌گر ایجاد شده است، بیان‌کرد: اعضای این صندوق‌های کاملاً مردمی ۲۸ هزار و ۶۰۰ نفر هستند.

وی ادامه‌داد: با توجه فعالیت به این صندوق‌های قرض‌الحسنه هزار و ۵۵۰ شغل مستقیم با اعطای ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از این صندوق‌ها و منابع بانکی ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع با حمایت بسیج سازندگی در قالب کارگاه‌های تجمیعی، صندوق‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های خیرین هزار و ۶۵۸ شغل مستقیم با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض طی یک سال گذشته ایجاد شده است.

هنری با بیان اینکه سند اشتغال ۱۵۰ روستا در حال تدوین است، یادآور شد: از ابتدای سال ۹۹ تعداد ۷۴۰ پروژه عمرانی کوچک و زود بازده را با همکاری گروه‌های جهادی آغاز کرده‌ایم که از این تعداد ۶۴۳ پروژه احداثی است.

وی گفت: ۵۲۲ پروژه نیز با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان نیز به اتمام رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۲۰۵ میلیارد تومان ارزش خدمات دستگاه‌ها و کمک مردم در راستای مقابله با کرونا بوده و همچنین ۱۶۵ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

هنری افزود: در مجموع ارزش این خدمات ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان