شما اینجا هستید
متفرقه » لزوم تسریع در اتمام طرح های امداد و نجات استان ایلام

به گزارش خبرنگار زردیس، آیت قیصربیگی عصر دوشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در دیدار با مدیر عامل و کارکنان حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه کار و تلاش جمعیت هلال احمر بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: توصیف کردن خدمات جمعیت هلال احمر بسیار سخت است و لقب ناجیان بدون مرز زیبنده این مجموعه است.

وی گفت: اعتماد و مشارکت مردم در برنامه‌های جمعیت هلال احمر در سایه تلاش‌های شبانه روزی و از خود گذشتگی عوامل جمعیت هلال احمر است و باید این مهم با تلاش بیشتر حفظ شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با عنوان این مطلب که هزینه‌ای که برای پیشگیری انجام می‌شود به مراتب به صرفه تر و کمتر از هزینه‌ای است که در قبال حوادث ایجاد می‌شود، اضافه کرد: هرچقدر ما در امر آموزش، پیش بینی و پیشگیری هزینه کنیم چند برابر آن کاهش هزینه در حوادث خواهیم داشت و ارائه آموزش‌های عمومی امداد و نجات در سطح جامعه باید نهادینه شود.

وی افزود: هلال احمر با توجه به توان و اهداف انسان دوستانه‌ای که دارد در تمام صحنه‌ها و حوادث نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی، کمک‌های امداد و نجات جاده‌ای و … حقیقتاً نقش بی بدیلی ایفا می‌کند.

قیصر بیگی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران برای پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی باید مد نظر داشته باشند بحث زمان است و نقش اساسی برای مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات دارد.

سرپرست اداره مدیریت بحران استان گفت: برابر ماده‌ی (۲) قانون مدیریت بحران همه دستگاه‌ها و اداراتی که به هر نحوه از بودجه دولت بهرمند هستند موظف به همکاری و تعامل باستاد مدیریت بحران هستند و بدون تعارف برابر قانون با کم کاری و بی‌توجهی به مقوله مهم مدیریت بحران که با جان و مال مردم گره خورده است، برخورد می‌شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان در پایان گفت: باید با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها ضمن جذب اعتبارات لازم، پروژه‌های نیمه تمام امدادی تکمیل و تجهیز شوند.

جمعیت هلال احمر تعامل و همکاری خوبی با مدیریت بحران استان دارد

در این نشست نیز مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن تبریک هفته هلال احمر به کارکنان و اعضای جمیعت هلال احمر استان، به برنامه‌های هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع حادثه خدمت به دیگران و کمک به همنوعان سرلوحه فعالیت‌های نیروهای جمعیت هلال احمر است.

علی اصغر علی اکبری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تعامل و همکاری خوبی با مدیریت بحران استان دارد، اظهار داشت: جمعیت هلال احمرآمادگی دارد تا با محوریت مدیریت بحران، مانور و آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را برای تمامی دستگاه‌های اجرایی استان که اعلام آمادگی کنند برگزار نماید.

در پایان این دیدار سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان به پاس فعالیت‌ها و خدمات جمعیت هلال احمر استان ایلام از علی اصغر علی اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اهدای لوح تقدیر کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان