شما اینجا هستید
سیاست » برخی حرفهای دشمن را تکرار می‌کنند/لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات

به گزارش خبرگزاری زردیس، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز عید فطر بیان کرد: افرادی که به شوراها راه پیدا می‌کنند با پشتیبانی مردم برای آبادانی شهر و روستا کار و تلاش خواهند کرد.

وی اظهار داشت: فردی که مسئولیت اجرایی کشور را به عهده می‌گیرد باید با پشتیبانی قوی آرا مردم چهار سال کشور را با مدیریت قوی اداره کند.

خطیب نماز عید فطر در کرمان با بیان اینکه باید مراقب ۲ خطر بزرگ نفوذ و فتنه باشیم تصریح کرد: فتنه و نفوذ ریشه‌ها و مصادیقی دارند.

وی ادامه داد: مصادیق نفوذ و فتنه سه نوع صداست که ممکن است از افرادی که خود را در معرض نامزدی در انتخابات، بخصوص نامزدی ریاست جمهوری و طرفداران قرار می‌دهند، شنیده شود که این صداها صدای دشمن است و صدای جمهوری اسلامی نیست حالا از حلقوم هر شخصی که می‌خواهد بیرون بیاید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، نخستین صدا را تکرار حرف‌های دشمنان دانست و بیان کرد: برخی از نامزدهای ریاست جمهوری یا طرفداران آنها ممکن است حرف‌های دشمن را تکرار کنند، مراکز قانونی کشور را زیر سوال ببرند و به قانون حمله کنند.

وی بیان کرد: ممکن است این حرف‌ها توسط افرادی مطرح شود که بارها مسئولیت‌هایی نیز داشته‌اند یا افرادی که بارها از مردم رأی گرفته‌اند لذا باید مراقب فتنه و نفوذ باشیم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: این افراد مراکز قانونی کشور را زیر سوال می‌برند به شورای نگهبان حمله کنند و مجریان امین انتخابات را مورد حمله قرار دهند لذا این صدای دشمن است.

وی بیان کرد: صدای دوم صدایی است که از روی هوا و هوس باشد و منیت در آن است که این افراد خود را می‌بینند و به دیگران توجه ندارند و کشور را بر مدار و محور خود تعریف می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد اگر خود در انتخابات پیروز شوند، فرایند را درست می‌دانند و در غیر این صورت انتخابات را زیر سوال خواهند برد لذا این همان صدای فتنه و نفوذ است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، صدای سوم را همان صدایی دانست که یا ریشه در فتنه و یا ریشه در نفوذ دارد که همان حرف‌های منفعل در برابر دشمن و شعارهای سازش کارانه است.

وی ادامه داد: این افراد فکر می‌کنند اگر منفعلانه حرف بزنند و اگر شعارهای سازش کارانه بدهند، می‌توانند آرا مردم را جذب کنند.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: پس باید مراقب این سه نوع صدا و گفتمان باشیم و بدانیم اینها هیچکدام صدا و گفتمان جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تقوا را یکی از پیام‌های مهم و دستاوردهای مهم ماه رمضان دانست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: یکی از فلسفه‌های روزه در ماه رمضان این است که به پایگاه مستحکم تقوا متصل می‌شویم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: برای کودکان و زنان مظلوم افغانی که به خاک و خون کشیده می‌شوند دعا کنید و به طور خاص برای مظلومین فلسطین اشغالی که سال‌ها رژیم غاصب اسرائیل زن و کودک این سرزمین را به خاک و خون می‌کشد و مورد تهاجم وحشیانه قرار می‌دهد.

وی گفت: در دنیای امروز که برخی خود را طرفدار و پشتیبان قانون و حمایت از فقرا می‌داند و شعار انسان دوستی را در دستور کار خود قرار داده‌اند هیچ صدایی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین شنیده نمی‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان