شما اینجا هستید
بین الملل » سند برنامه مشترک همکاری علمی ایران و اتریش تدوین شد

به گزارش خبرنگار زردیس، نشست کارگروه علمی مشترک ایران و اتریش بعدازظهر امروز با حضور عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی و دکتر عبدالحمید علیزاده معاون همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

عبدالحمید علیزاده معاون همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: اهداف کلان وزارت علوم بین المللی سازی آموزش عالی است و برای تحقق این اهداف دو رویکرد اساسی بین المللی سازی در خانه و بین المللی سازی در خارج را پیگیری می کند.

وی افزود: مرکز همکاری های بین المللی وزارت علوم، محورهای همکاری های دوجانبه بین دانشگاههای ایران و دانشگاههای خارج از کشور، گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی و عضویت موثر در سازمانهای تخصصی بین المللی را پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی مرکز همکاری های علمی وزارت علوم تقویت عرصه دیپلماسی علمی کشور است، ادامه داد: در این مسیر برای استفاده از پتانسیل دانشگاهها، موضوع ماموریت سپاری به دانشگاهها برای فعالیت های دو یا چندجانبه با کشورهای خارجی در دستور کار مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم قرار گرفت و بر همین اساس اخیرا آئین نامه کارگروه ملی همکاری های علمی – بین المللی در قالب ماموریت سپاری به دانشگاهها ابلاغ شد.

معاون همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: دانشگاه خوارزمی، کارگروه ملی همکاری با اتریش است و از جمله نکات ارزشمند فعالیت های بین المللی وزارت علوم این است که علیرغم تحریم ها در همه حوزه ها، خوشبختانه فعالیت های علمی – بین المللی با پیگیری کارگروههای علمی برقرار بوده و همواره دست همکاری های علمی محققین ایرانی با سایر پژوهشگران خارجی باز بوده مگر آنکه آنها خودشان علاقه مند نبودند با پژوهشگران ما همکاری کنند.

علیزاده تصریح کرد: سند برنامه مشترک همکاری های علمی ایران و اتریش در شش محور برنامه ریزی و اهداف کلان آن مشخص شده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان