شما اینجا هستید
سلامت » میزان بستری‌های کرونا در زنجان کاهش دارد

به گزارش خبرنگار زردیس، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری زنجان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری و خدمات درمانی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزارو ۴۴۴ بیمار کرونایی بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کردند، اظهار کرد: در زمان حاضر منحنی هیچ شهرستانی همانند شهرستان خرم‌دره نیست، زیرا روند ابتلا به بیماری در این شهرستان همواره در نوسان بوده و از سایر شهرستان‌های استان متفاوت‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بخش سرپایی بیماری در استان نزولی شده و نسبت به هفته گذشته شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

قزلباش تاکید کرد: میزان پی سی آر کرونایی در شهر ایجرود حدود دو برابر شده است و این میزان در خدابنده چندان تفاوتی نداشته و خرمدره مختصر کاهشی شده است.

وی با بیان اینکه میزان پی سی آر در شهر زنجان از ۳۲ درصد به ۲۶.۶ درصد و سلطانیه از ۴۰ درصد به ۲۸ رسیده است، ابراز کرد: گردش ویروس همچنان در جامعه بالا بوده و در زمان حاضر برای بیماریابی بهتر، به ازای هر بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان ۶.۵ نفر پیگیری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: میزان بستری‌های کرونا در استان زنجان به صورت قطره چکانی کاهشی است و شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره، ابهر و خدابنده در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طارم، ایجرود، ماهنشان و سلطانیه در وضعیت زرد قرار دارند.

قزلباش بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و افزود: مردم باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان