شما اینجا هستید
متفرقه » نحوه شارژ صحیح پاور بانک از استایل آپ

داشتن پاوربانک در دنیای امروز تقریباً یک ضرورت سفر تلقی می‌شود. تعداد بسیار کمی از افراد می‌توانند بدون تلفن همراه یا تبلت شارژ شده سفر کنند. علاوه بر این، بسیاری از ما به صورت آنلاین کار می‌کنیم، بنابراین داشتن دستگاه‌های شارژ برای دسترسی به اینترنت ضروری است. در این مطلب ما قصد داریم شما را با پاور بانک و نحوه شارژ صحیح پاور بانک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر افراد نوعی جستجوی گوگل را برای تعیین محل رفتن یا غذا خوردن، نحوه رسیدن به مکانی، بررسی ها و دامنه قیمت و موارد دیگر انجام می‌دهند. ما برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده و همچنین ایجاد ارتباطات جدید هنگام مسافرت به دستگاه‌های خود اعتماد می‌کنیم. بسیاری از افراد به شما خواهند گفت که بدون پاوربانک خود سفری را شروع نمی‌کنند، اما آنچه ممکن است در مورد آن به شما نگویند نحوه شارژ پاوربانک است. در ادامه ما شما را با نحوه شارژ صحیح پاور بانک آشنا خواهیم کرد.

پاور بانک چیست؟

برای دانستن نحوه شارژ صحیح پاور بانک ابتدا باید بفهمید پاوربانک دقیقاً چیست و چرا سرمایه‌گذاری شایسته‌ای است.

پاور بانک یک باتری خارجی است که دارای یک ورودی USB داخلی است و به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را در حالی که مشغول کار هستید شارژ کنید. آن‌ها در انبوهی از اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند.

برای شارژ مناسب یک تلفن هوشمند، یک پاوربانک به اندازه 10000mAh تا 22000mAh کار را انجام می‌دهد. پاوربانک‌هایی با اندازه باتری بسیار بزرگتر از این وجود دارد، اما باید توجه داشته باشید که هرچه اندازه باتری بزرگتر باشد، پاور بانک بزرگتر خواهد بود.

نحوه عملکرد پاور بانک

قبل از این که به شارژ پاور بانک شما بپردازیم، بگذارید ابتدا اصول کار پاور بانک را به شما بیاموزیم. بیشتر پاوربانک‌ها برای شارژ دستگاه‌های دیگر حداقل با یک پورت USB ارائه می‌شوند. این با یک درگاه میکرو USB برای شارژ پاوربانک همراه است.

برخی از مدل‌ها دارای چراغ نشانگر شارژ نیز هستند که به شما اجازه می‌دهد از پاوربانک خود در حال شارژ، مدت زمان شارژ باتری خود و همچنین زمان شارژ کامل خود مطلع شوید. برخی از پاوربانک‌ها قابلیت شارژ همزمان چندین دستگاه را دارند.

بسته به اندازه پاوربانک، در برخی موارد می‌تواند حداکثر هفت شارژ اضافی برای دستگاه شما داشته باشد! این برای کسانی که سبک زندگی آنها نیاز به شارژ تلفن یا تبلت در همه زمان ها دارد بسیار مهم است.

آیا به پاوربانک نیاز دارید؟

برای آن دسته از ما که سبک زندگی شلوغ یا مشاغلی داریم که ما را ملزم به رفت و آمد می‌کند، داشتن یک پاوربانک می‌تواند تغییراتی در هنگام تلاش برای شارژ نگه داشتن دستگاه‌های شما ایجاد کند.

شاید شما یک کوهنورد مشتاق باشید و عاشق سفرهای یک روزه یا چند روزه در بیابان باشید. داشتن تلفن همراه با شارژ مناسب می‌تواند از طریق دسترسی به نقشه‌ها، هشدارهای هواشناسی و برقراری ارتباط با خانواده و دوستان، تضمین رفاه شخصی باشد.

همچنین ممکن است شما عاشق سفر باشید و برای موارد برنامه ریزی مسیر یا برقراری ارتباط جدید با دوستانی که در این راه ملاقات می‌کنید، نیاز به دسترسی به تلفن خود داشته باشید.

اغلب اوقات، هنگام مسافرت، باید سوار اتوبوس یا قطار طولانی شوید که ممکن است به شاخه‌های شارژ دیواری دسترسی نداشته باشید. در چنین مواردی داشتن پاوربانک شارژ شده ضروری است.

آیا استفاده از پاور بانک بی خطر است؟

بسیاری از دستگاه‌ها توصیه می‌کنند که از کابل ها و شارژرهای سازنده برای شارژ ایمن دستگاه‌های خود استفاده کنید. با این حال، بسیاری از ما می‌دانیم که این شارژرها اغلب از بین می‌روند یا شکسته می‌شوند و ما مجبور می‌شویم شارژری نو بخریم.

همانند سایر فناوری‌ها، مهم است که بدانید کیفیت شارژر قابل حمل مستقیماً با کیفیت شارژ و همچنین ایمنی یا خطر دستگاه شما متناسب است.

چند فاکتور مهم وجود دارد که می‌توانید برای تعیین کیفیت پاوربانک و نحوه واکنش آن با دستگاه خود به شما کمک کند. اولین کیفیت PCB است که ولتاژ پاوربانک شما را تعیین می‌کند.  نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که آیا پاوربانک شما با شارژ هوشمند سازگار است یا خیر. این اطمینان می‌دهد که دستگاه شما در برابر اتصال کوتاه، شارژ بیش از حد یا تغییر دما حساس نیست. وقتی باتری خیلی داغ می‌شود، می‌تواند متورم شود و به طور جبران‌ناپذیری آسیب ببیند.

نحوه شارژ صحیح پاور بانک

هنگامی که مکانیسم عملکرد پاوربانک‌ها را درک کنید، نحوه شارژ صحیح پاور بانک یک روند کاملاً ساده است. در اینجا چند یادآوری وجود دارد:

  • هنگامی که اطمینان حاصل کردید که پاوربانک شما به ویژگی‌های شارژ هوشمند مجهز است که ایمن بودن استفاده از آن را با تلفن خود تضمین می‌کنند، باید مطمئن شوید که از کابل‌های شارژ صحیح استفاده می‌کنید. پس از آن، فقط کافی است که کابل صحیح را به دوشاخه دیواری وصل کنید.
  • توجه داشته باشید که پاوربانک خود را بیش از حد شارژ نمی‌کند. برخی از پاوربانک‌ها با رسیدن به حداکثر ظرفیت به طور خودکار شارژ را رها می‌کنند، اما خوب است بدانید که آیا پاوربانک شما از این قابلیت‌ها برخوردار است یا خیر.
  • نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که پاوربانک خود را فقط در صورت نیاز شارژ کنید. توصیه می‌شود صبر کنید تا باتری شما کم شود و سپس آن را کاملاً شارژ کنید.
  • شارژ پاور بانک هنگامی که پاوربانک شما هنوز شارژ است می‌تواند به عمر پاور بانک آسیب برساند و باعث شود دستگاه های شما با سرعت کمتری شارژ شوند.
  • همچنین بهتر است پاور بانک خود را به جای شارژ کردن در دستگاه دیگر، در یک پریز دیواری مناسب شارژ کنید. پریزهای دیواری به طور کلی قدرت بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارند و پاوربانک شما را سریعتر و موثرتر شارژ می‌کنند.

حرف آخر

اکنون که به این سوال پاسخ دادیم، ” نحوه شارژ صحیح پاور بانک به چه صورت است”، این شما هستید که تحقیق می‌کنید کدام پاوربانک برای نیازها و سبک زندگی شما بهترین کار را خواهد کرد. گزینه‌های مختلفی از جمله قیمت و قابلیت شارژ وجود دارد، اما همیشه عاقلانه است که به یاد داشته باشید آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید. برای استفاده ساده و روزانه از شارژ یک تلفن هوشمند، دامنه قیمت پایین‌تر به خوبی کار خواهد کرد. با این حال، اگر قصد سفرهای گسترده خارج از شبکه را دارید و یا برای شارژ دستگاه‌های بزرگتر به پاوربانک خود احتیاج دارید، بهتر است دستگاهی با ظرفیت باتری بالا خریداری کنید. نحوه شارژ صحیح پاور بانک شما باعث افزایش طول عمر این دستگاه و ایمنی دستگاه‌هایی می‌شود که با آن شارژ می‌کنید.

اگر می‌خواهید بهترین پاوربانک را خریداری کنید راهنمای خرید پاوربانک از استایل آپ را هم از دست ندهید.

 

این مطلب، یک خبرآگهی (رپورتاژ آگهی) بوده و خبرگزاری زردیس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان