شما اینجا هستید
متفرقه » اجزای قطعات کولینگ تاور

قطعات کولینگ تاور مجموعه اجزای تشکیل دهنده یک دستگاه کولینگ تاور جهت خنک سازی سیال می‌باشد و هر کدام از قطعات برج خنک کننده وظیفه معینی را عهده‌دار هستند. لازم است قطعات دستگاه از کیفیت و متریال مناسب برخورددار باشند تا در عملکرد کولینگ تاور خلل ایجاد نگردد. همچنین مکانیزم صحیح و طول عمر برج‌های خنک کن بستگی به کیفیت و جنس قطعاتی که در آن نصب میگردد دارد. در ادامه با انواع قطعات و کارایی آنها در کولینگ تاور آشنا خواهید شد.

اجزای اصلی قطعات کولینگ تاور

اجزای قطعات کاربردی برج خنک کاری مشمول چند مورد اصلی در هر کولینگ تاور میشود :

  • نازل یا افشانک کولینگ تاور
  • کاهنده دور تسمه و گیربکس
  • فن یا پروانه برج خنک کن
  • قطره گیر یا چکه گیر کولینگ تاور
  • پکینگ برج خنک کاری
  • الکتروموتور کولینگ تاور
  • لوور برج خنک کننده

وظیفه هر کدام از قطعات در کولینگ تاور چیست؟

هر کدام از اجزای کولینگ تاور وظیفه مشخصی را در برج جهت کمک به خنک سازی سیال بر عهده دارند. در ادامه با نحوه عملکرد بعضی از آنها آشنا خواهیم شد:

  • نازل یا افشانک کولینگ تاور : نازل‌ها در برجهای خنک کننده مکعبی به کار برده میشوند. افشانک‌های کولینگ تاور آب را بشکل منظم و یکسان در سراسر دستگاه پاشش می‌نمایند. نازلها انواع متفاوتی دارند و در میان آن‌ها افشانک‌های پلیمری که از جنس پلی پروپیلن هستند مناسب‌تر از مدل‌های دیگر میباشند. زیرا در مراحل اسیدشویی به سهولت رسوب زدایی می‌شود. از انواع فوگرهای دیگر میتوان به نازل حلزونی، مربع پاش، افشانک چپقی و … اشاره کرد. در برجهای خنک کن مخروطی برای توزیع سیال از اسپرینکلرها که سیستم پاشش آب ثابت هستند استفاده میشود.
  • کاهنده دور تسمه و گیربکس : جهت عدم انتقال سرعت و دوران بالای شفت به فن در سایزهای بزرگ پروانه کاهنده دور کارایی دارد. همچنین برای جلوگیری از لرزش و تولید صدا از گیربکس و تجهیزات کاهنده دور فن استفاده میگردد. بکار بردن گیربکس در مقابل سیستمهای پولی تسمه از طول عمر بالا، راندمان مناسب، سر و صدای کم، تعمیرات کمتر برخوردار است.
  • پروانه کولینگ تاور : فن یا پروانه یکی از قطعات در کولینگ تاور بوده که موجب به جریان در آمدن هوا در آن می‌گردد. این نوع قطعات به شکل کوبل مستقیم یا غیر مستقیم به الکتروموتور اتصال می‌یابند. فن یا پروانه به طور مداوم جهت اطمینان از عملکرد صحیح آن به بررسی و بازدید احتیاج دارد.
  • قطره گیر : یکی دیگر از اجزایی که بسیار کاربردی در کولینگ تاور می‌باشد قطره گیرها هستند. چکه گیرها مانع از پرش قطره‌های آب خروجی از نازل‌ها به طرف فن می‌شوند. وجود این نوع قطعات کولینگ تاور از آسیب زود هنگام به الکتروفن و کاهنده دور جلوگیری می‌نماید.
  • پکینگ کولینگ تاور : پکینگ‌ها از اصلی‌ترین و مهمترین قطعات در دستگاه هستند. پرکن‌ها به عنوان سطوح انتقال حرارت در کولینگ تاور شناخته می‌شوند. پکینگها باعث تشکیل سطحی مناسب جهت جابجایی حرارت و گرما از آب به هوا می‌باشند. اینگونه که آب گرم با کمک نازلها روی پکینگ‌ها پاشش شده و سپس سیال گرم در اثر برخورد با هوایی که توسط پروانه به حرکت درآمده گرمای پنهان خود را از دست میدهد و مقداری از آن بخار میگردد. پکینگ‌های کولینگ تاور از قطعاتی هستند که بر اساس مکانیزم به دو دسته فیلمی و اسپلش تقسیم میشوند.
  • الکتروموتور : یکی دیگر از قطعات مهم که انرژی الکتریکی را به دورانی تبدیل مینماید و موجب گردش فن در کولینگ تاور میشود الکتروموتور نام دارد.
  • لوور برج خنک کن : لوور اجزایی با صفحات موازی بوده که که نقش هدایت هوای ورود یا خروج از کولینگ تاور را بر عهده دارد. همچنین از پرتاب آب به خارج از کولینگ تاور جلوگیری میکند. لوور کولینگ تاور معمولا از جنس فایبرگلاس، پلیمر، فلز گالوانیزه و یا استیل ضد زنگ تولید میشود.

شرکت کولینگ تاور DX تولید کننده تمامی تجهیزات و قطعات کولینگ تاور با بهترین متریال و کیفیت همراه با سابقه درخشان در کشور می‌باشد.

قیمت قطعات کولینگ تاور

قیمت اجزای برج خنک کننده وابسته به متریال استفاده شده و کیفیت آن در هنگام تولید میباشد. کمپانی ما در هنگام طراحی و ساخت قطعات کولینگ تاور همواره تلاش دارد که تمامی اجزا را با بالاترین و بهترین کیفیت تولید کند. هر کدام از قطعات طول عمر مشخصی دارند قطعه‌هایی مانند پکینگ، لوور، قطره گیر در حدود پنج سال دوام دارند. شما میتوانید جهت استعلام قیمت و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

این مطلب، یک خبرآگهی (رپورتاژ آگهی) بوده و خبرگزاری زردیس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان