شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » لزوم توجه به ایجاد زیر ساخت های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار زردیس، ایمان ایوبی شنبه شب در هفتمین جلسه کمیته جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ذیل ستاد توسعه خاوران با اشاره به اینکه چندین ماه است که این اطلس شروع شده است، اظهار کرد: ۳۷ لایه اطلاعاتی دیده شده است که در انتخاب زمین مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: در کشور هیچ اطلسی مانند اطلس خراسان جنوبی از نظر کارشناسان استفاده نکرده و عملیاتی نیست و خروجی قابل قبولی ارائه شده است که با همکاری همه دستگاه های اجرایی می‌توان آن را به روز کرد.

به گفتۀ وی ۱۵ میلیون هکتار اراضی کل استان است که از این مقدار یک و نیم میلیون هکتار اراضی مجاز هستند که فقط ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در نزدیکی زیرساخت ها قرار دارند.

مجری طرح اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا باید گفت که خراسان جنوبی اصلاً وضعیت مطلوبی در بخش زیرساختی ندارد و باید به این نکته توجه ویژه شود.

اجرای طرح کمپ های بیابانی

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم با اشاره به طرح های گردشگری، گفت: از مهمترین طرح ها، طرح کمپ های بیابانی است.

وی تصریح کرد: با شرکت هوایی ماهان در این زمینه رایزنی شده است که کارشناسانی دارند و قرار است در طی هفته آینده سه منطقه مشخص شده در سه شهرستان برای تأیید بازرسی شود تا سرمایه گذاری انجام گیرد.

حمزه نخعی، نماینده دانشگاه بیرجند در زمینه طرح های آبیاری و کشاورزی، عنوان کرد: در دانشگاه بیرجند برنامه هایی اجرایی شده است و طرح های مطالعاتی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

رفع مشکل برق در منطقه ویژه

حسین زارعی، نماینده منطقه ویژه اقتصادی استان هم در این جلسه اعلام کرد: با انتقال و موافقت خط ۱۳۲ مشکل تأمین برق مطقه ویژه برای سرمایه گذاران رفع می شود.

مهدی ابراهیمی، نماینده جهاد دانشگاهی نیز با بیان اینکه از سال ۹۵ در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی کارهای بسیاری انجام شد، گفت: به دنبال این هستیم که ۵ فرآورده دارویی از محصولات استراتژیک داشته باشیم که لازمه آن حمایت است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان