شما اینجا هستید
بین الملل » امارات به دنبال استخدام صد هزار برنامه نویس

امارات به دنبال استخدام صد هزار برنامه نویس

🔸به گزارش شنبه پرس به نقل از گلف نیوز، بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای امارات متحده عربی برای پیشرفت‌های سریع در زمینه سیستم عامل‌های Low-Code و No-Code، این کشور به دنبال استخدام صد هزار برنامه نویس در سطوح مختلف است. با آغاز نمایشگاه Expo 2020 اکتبر امسال و با ارائه پیشنهادات جذابی همچون ویزاهای طلایی ۱۰ ساله، انتظار می‌رود امارات متحده عربی جذابیت بسیار خوبی برای درخشان‌ترین استعدادهای برنامه‌نویسی جهان داشته باشد.

🔹امارات متحده عربی با راه اندازی برنامه ملی برای برنامه‌نویسان، به دنبال کمک به ساخت اقتصاد ملی دیجیتال و افزایش سرمایه گذاری برای شرکت‌های نوپا از ۱٫۵ میلیارد درهم به ۴ میلیارد درهم است. این برنامه با همکاری شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، آمازون، سیسکو، آی‌بی‌ام، اچ‌پی‌ای، لینکدین، انویدیا و فیسبوک راه اندازی شده است.

🔸هدف دیگر این برنامه، آموزش و جذب ۱۰۰۰۰۰ برنامه نویس و راه اندازی ۱۰۰۰ شرکت دیجیتال طی ۵ سال آینده است. شیخ محمد بن راشد، نخست وزیر امارات متحده عربی در حساب توییتر خود نوشت: «برنامه ملی، گام جدیدی برای کمک به ساخت اقتصاد ملی ما به عنوان بخشی از برنامه‌های ملی جدید است. جهان تغییر می‌کند و سرعت تغییر دیجیتال دو برابر است… اقتصاد با مدل امروز آن متفاوت خواهد بود… ماهیت مشاغل تغییر خواهد کرد. فقط کسانی که آمادگی کافی و سریع‌تر برای مقابله با سرعت تغییرات جدید را داشته باشند زنده می‌مانند.»

🔺اجرای این طرح می تواند آسیب جدی به اکوسیستم کارآفرینی ایران بزند چرا که پیش بینی می شود بخشی از اهداف این طرح جذب حداکثری برنامه نویسان و نیروهای نخبه ایرانی باشد.

 

منبع: هفته نامه شنبه





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان