شما اینجا هستید
جامعه » زنگ خطر بی آبی در کرمانشاه / لزوم صرفه جویی در مصرف آب

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعات قطعی آب شرب در محلات شهر کرمانشاه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: آب چاه‌های شهر کرمانشاه مانند سراب قنبر و میان دربند از ۱۲۰ لیتر بر ثانیه به ۷۰ لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرده و این چاه‌ها نیاز آب شرب مصرفی بخش زیادی از شهر کرمانشاه را تأمین می‌کردند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره کمبود منابع آب در شهر کرمانشاه تصریح کرد: به علت خشکسالی و کمبود منابع آب شرب شهر کرمانشاه برای تأمین آب مورد نیاز در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.

رنجبر با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف، خاطرنشان کرد: در بعضی از محلات مانند حکمت آباد، جعفر آباد و… با آب شرب اقدام به شست و شوی حیاط منازل و آبیار فضای سبز می‌کنند که حتماً باید از این اقدامات توسط مردم پرهیز شود.

وی تاکید کرد: با صرفه جویی در مصرف می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد و در تأمین آب شرب سایر محلات که در مشکل هستند جلوگیری کرد.

فرماندار کرمانشاه گفت: در مسیر انتقال آب به شهر کرمانشاه مشاهده می‌شود افراد از آب شرب برای آبیاری اراضی کشاورزی و باغات استفاده می‌کنند که مردم باید این موارد را به پلیس و دادستانی گزارش دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

رنجبر بیان کرد: مسئولان آبفا قول مساعد داده‌اند در آینده نزدیک آب سد گاوشان به کرمانشاه منتقل شود و انتظار است که در اجرای این طرح مشکلی ایجاد نشود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان