شما اینجا هستید
دین و اندیشه » غدیر پربرکت برای شهرک طالقانی ماهشهر/چترحمایت خیران برسرنیازمندان

خبرگزاری زردیس؛ گروه استان‌ها – کوثر کریمی: امسال عید غدیر خم برای اهالی نیازمند شهرک طالقانی ماهشهر با چتر حمایتی خیران بر سر آنها پربرکت شد؛ نیک اندیشان نیز لبخند شادی را مهمان خانه نیازمندان کردند.

به مناسبت عید غدیر خم مؤسسه خیریه انوارالهدی و مرکز نیکوکاری الغدیر تحت اشراف دفتر امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر با برگزاری مراسمی به کودکان نیازمند این شهرک لباس اهدا شد.

کودکان قد و نیم قدی که با لباس‌های رنگارنگ چشمانشان سرشار از برق شادی شد و لبخند از لب‌هایشان محو نمی‌شد؛ شادی‌هایی که در حال و هوای این کودکان موج می‌زد، چشم هر بیننده‌ای را محو تماشای این صحنه روح نواز می‌کرد.

کودکانی که به همت نیک اندیشان احساس تنهایی نمی‌کنند و به چشم خود می‌بینند که با وجود مشکلات اما خط سیر مهربانی خیران تداوم دارد تا لبخند در زندگی کودکان نیازمند جاری بماند.

جرقه مهر و محبت به دیگران و همکاری با همنوعان از هم اکنون در سرشت این کودکان نهادینه شده و علاوه بر این حس خوب نیز با اخلاق خیریه و کارهای این‌چنینی انس می‌گیرند؛ کودکانی که در شرایط سخت دست‌های مهربان را بر سر خود احساس می‌کنند بی‌شک در آینده با فرهنگ کمک به همنوعان خود بیگانه نخواهند بود.

تلاقی لبخند کودکان و زوج‌های جوان

در این مراسم همچنین ۱۱۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند شهرک طالقانی اهدا شد؛ زوج‌های جوانی که رؤیای تشکیل زندگی مشترک را با نگاه گرم خیران نیک‌اندیش به واقعیت تبدیل کردند.

چادرهای سفید و گل‌داری که گل امید خود را به دست‌های یاری‌رسان خیران گره زده و با اهدای وسایل اولیه برای زندگی راهی خانه امید خود شدند.

تلاقی لبخند کودکان به عنوان ثمره عمر زندگی خانواده‌های مختلف با شادی زوج‌هایی که به تازگی قصد تشکیل خانواده را دارند، جلوه زیبایی از نتایج مثبت کارهای خیریه را به تصویر کشیده است.

سرپرست فرمانداری ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس می‌گوید: شهرک طالقانی یکی از متراکم‌ترین نقاط شهرستان ماهشهر به لحاظ جمعیت است که در سرشماری سال ۹۵ جمعیت آن میان ۲۷ – ۲۸ هزار نفر اعلام شده ولی برآورد ما این است که بین ۳۵ – ۴۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد چون مشارکت اهالی در این سرشماری کامل نبود و انتظار مشارکت بهتر را داریم.

بندری با اشاره به اینکه یک سوم از جمعیت شهر ماهشهر در نقاط حاشیه شهر ساکن هستند، ادامه می‌دهد: این میزان جمعیت جزو بافت شهری حساب نشده و از سنوات گذشته در زمین‌های حاشیه شهر ساکن و نسبت به ساخت‌وساز منازل اقدام کرده‌اند؛ عمده مشکلات شهر ماهشهر نیز در این نقاط حاشیه‌ای وجود دارد.

وی بیان می‌کند: شاید بیشترین مشکلات این مناطق حاشیه در حوزه آب و فاضلاب باشد چون جزو نقشه شهری نبوده و حتی خدمات‌دهی به این مناطق نیز انجام نمی‌شد.

سرپرست فرمانداری ماهشهر تأکید می‌کند: در این مناطق حاشیه‌ای و به خصوص شهرک طالقانی عمدتاً چند خانواده در یک خانه زندگی می‌کنند که برای رفع این مشکل چند نقطه جدید به منظور ساخت‌وساز مسکن در نظر گرفته شد؛ یکی از این نقاط نیز زمین ۶۰ هکتاری جنب شهرک طالقانی است.

بندری با اشاره به اینکه برای انجام کار اصولی در حوزه آب مناطق حاشیه با یک شبکه فرسوده مواجه هستیم، عنوان می‌کند: این شبکه‌های فرسوده جوابگوی اقدامات اصولی نیستند و فاضلاب مناطق حاشیه نیز به صورت سطحی و دارای شکستگی‌هایی است که شاید در برخی مقاطع با آب هم تلاقی و از نظر بهداشتی مشکل‌ساز شود و به همین منظور مراقبت‌های سخت‌گیرانه‌ای برای پیشگیری از این کار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجام اقدامات تدریجی و مستمر برای بهبود اوضاع شبکه آب‌رسانی باعث کاهش بروز مشکلات در این مناطق می‌شود، می‌گوید: اداره بازارچه‌های سنتی و کشتار قصاب‌ها در خیابان نیز از دیگر مشکلات مناطق در حال ساخت است که کشتار و فروش گوشت گرم به بیرون از شهر منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار زردیس، شهرستان ماهشهر دارای ظرفیت‌های عظیم صنعتی به ویژه در حوزه پتروشیمی است که مردم بسیاری با آرزوی شاغل شدن در شرکت‌های مختلف این راهی این شهرستان شده و حالا در تهیه تمهیدات اولیه برای زندگی خود (به ویژه مسکن مناسب) در مانده‌اند.

البته در این بین حتی اهالی بومی شهرستان نیز که سودای شاغل شدن در این کارخانه‌ها و صنایع عظیم را در سر می‌پروراندند، همواره از بی‌توجهی به نیروهای بومی گلایه داشته‌اند اما در مقابل نیز نه تنها نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی بلکه دیگر نمایندگان خوزستان نیز از پروازی بودن مدیران غیربومی در ماهشهر گلایه و خواستار در اولویت بودن نسبت استخدامی ۷۰ درصد نیروهای بومی شده‌اند.

به هر حال جای امیدواری است که مؤسسات خیریه و خیران نیک‌اندیش همواره و در هر شرایطی خودشان مراقبت از مردم نیازمند را در دستور کار قرار داده و برای کمک به همنوعان نیازمندشان از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان