شما اینجا هستید
جامعه » احداث مسکن ملی در مناطق فاقد آب کرمانشاه به بهانه زمین ارزان‌تر

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار زردیس مشکلات آب شرب شهر کرمانشاه را ناشی از مشکلات زیرساختی این شهر دانست و اظهار کرد: زیرساخت آب شرب شهر کرمانشاه متناسب با توسعه شهر نبوده که یکی از دلایل ایجاد مشکلات آبی است‌.

وی افزود: عدم رعایت برخی موارد از طرف تعاونی‌ها و در نتیجه ساخته شدن مسکن مهر در برخی مناطق شهر کرمانشاه بر مشکل اضافه کرده به طوری که هم اکنون درصدد احداث مسکن ملی در مکانی که آب ندارد، هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به هشدارهای داده شده از سوی این شرکت مبنی بر اینکه در مناطق انتخابی برای احداث مسکن ملی آب وجود ندارد، اما دلیل احداث مسکن‌های ملی در این مناطق را زمین ارزان‌تر عنوان کردند.

کاکاوند گفت: راه و شهرسازی در سال گذشته برای مسکن مهر سجادیه باید ۱۰ میلیارد تومان به آب و فاضلاب استان کرمانشاه پرداخت می‌کرد، اما تاکنون یک ریال از این مبلغ به این شرکت پرداخت نشده و در واقع وزارت راه و شهرسازی در مسکن‌های مهر متولی تأمین زیرساخت‌هایی همچون آب و فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در شهر کرمانشاه باید ۲۵۰ هزار متر مکعب مخزن و اتصال بین مخزن‌ها و چهار هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب در شبکه توزیع شهر کرمانشاه وجود داشته باشد تا قطعی آب صورت نگیرد، اما در حال حاضر در شبکه توزیع آب شهر کرمانشاه سه هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب وجود داشته و در واقع یک هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب گزارش شده است.

به گفته وی مخزن‌های شهر کرمانشاه یک صد و ۲۹ هزار مترمکعب ظرفیت داشته که چهار هزار متر مکعب از این ظرفیت از مدار توزیع آب خارج شده است‌.

کاکاوند با بیان اینکه دلیل پر آب بودن یک محله و کم آب بودن محله مجاور عدم اتصال کامل مخازن آب شهر کرمانشاه به یکدیگر است، بیان کرد: دلیل قطعی چهار روزه آب در منطقه کسری شهر کرمانشاه شکستگی خط اصلی انتقال آب ۳۵۰ میلی لیتر بر ثانیه بوده که با توجه به بافت فرسوده این منطقه و وجود کانال‌های فراوانی زیر آسفالت که دلیل و کاربرد آن مشخص نیست، شکستگی لوله مذکور نامعلوم بوده و آب شرب به آبشوران وصل شد، بنابراین فرسودگی شبکه آب شهر کرمانشاه یکی دیگر از دلایل قطعی و کم‌آبی در این شهر است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان