شما اینجا هستید
متفرقه » بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

حتما شما هم در حالی که به رانندگی در یک آزاد راه می پرداخته اید، تابلو های تبلیغاتی بسیاری را در مسیر دیده اید؛ این تابلو ها که بیلبورد های تبلیغاتی نام دارند، یکی از مهم ترین ابزار ها برای تبلیغات شرکت ها، افراد و کارخانه ها می باشد.استفاده از این ابزار تبلیغاتی می تواند محتوایی که شما قصد دارید به عنوان تبلیغ یا هر چیز دیگری آن را به مخاطبتان نشان دهید را به خوبی در معرض عموم بگذارد. امروزه بیلبورد های خاص و شگفت آور زیادی توسط شرکت های تبلیغاتی ساخته شده است.بدیهی است که افراد معمولا در مکان های پر رفت و آمد و راه ها و جاده های اصلی اقدام به تبلیغ محصول یا خدمات خود می کنند؛ چون در این صورت آن ها می توانند به راحتی توجه افراد بسیار زیادی را در آن واحد به خودشان جلب کنند.

برای مثال همه ی ما بیلبورد های بسیاری را در شریان های اصلی و فرعی، میدان ها، اتوبان ها و جاده های بین شهری دیده ایم. لازم به ذکر است که سفارش دهنده ی یک بیلبورد، بیشتر قصد دارد که یک عکس یا تصویر را به معرض نمایش بگذارد تا دیدن آن راحت تر باشد و نیاز به وقت زیادی برای دریافت مفهوم آن نباشد؛ بنابراین افرادی که اقدام به گذاشتن بیلبورد برای کسب و کار خود می کنند، هدفشان این نیست که شما یک جمله و یا متن را بخوانید!

برای مثال فرض کنید که شرکتی قصد دارد اقدام به تبلیغ تور ارمنستان لحظه آخر کند! یکی از بهترین کارهایی که او می تواند انجام دهد این است که در یک منطقه ی پر رفت و آمد شهر، برای مثال در یک خیابان در مرکز شهر، اقدام به قرار دادن یک بیلبورد تبلیغاتی در رابطه با تور ارمنستان لحظه اخر کند!در این مقاله قصد داریم به مزایای استفاده از بیبلورد برای تبلیغات کار های مختلف بپردازیم و همچنین بررسی کنیم که چه شرایطی برای سفارش یک بیلبورد تبلیغاتی در شهر تهران وجود دارد؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مزایای استفاده از بیلبورد تبلیغاتی :

استفاده از یک بیلبورد تبلیغاتی می تواند مزایا و البته معایب بسیار زیادی داشته باشد. برای مثال در بالا نیز اشاره شد که زمانی که قصد دارید از یک بیلبورد برای تبلیغات بیزینس خودتان استفاده کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که افراد متن و یا جملات طولانی شما را بخوانند! در این قسمت سعی داریم تنها به بررسی مزایایی که استفاده از یک بیلبورد تبلیغاتی برای کارفرمایان دارد بپردازیم.

یکی از مهم ترین مزیت ‌هایی که بیلبورد های تبلیغاتی دارند، این موضوع است که آن ها می توانند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنند.

برای مثال فرض کنید اگر بخواهیم تور ارمنستان لحظه آخر را تبلیغ کنیم، می توانیم به آسانی طرحی را رسم کنیم که تنهای همین چهار کلمه ی تور ارمنستان لحظه آخر را درون خود داشته باشد! انجام این فعالیت باعث می شود تا به راحتی توجه افراد رهگذر را به سمت کار خودمان جذب کنیم. انجام این کار و سفارش یک بیلبورد مخصوص کسب و کار، می تواند کمک بسیار زیادی به برندینگ کند.

مورد دیگری که می توانیم برای مزیت استفاده از بیلبورد به آن اشاره کنیم، این موضوع است که استفاده از یک بیلبورد می تواند به راحتی مطلبی را در زهن افراد رهگذر و بدون هیچ تلاشی از سوی ما حک کند!

مثلا فرض کنید پشت چراغ قرمز توقف کرده اید و منتظر هستید تا چراغ سبز بشود؛ کاری که غالب افراد انجام می دهند این است که آن ها به اطراف نگاه می کنند و به براندازی خیابان ها و یا ماشین های دیگر می پردازند! حال اگر فعالیت یک شرکت یا کسب و کاری مانند تور ارمنستان لحظه آخر بر روی یک بیلبورد که در مقابل رانندگان قرار دارد باشد، این اتفاق می تواند باعث شود تا ما به صورت ناخودآگاه افراد را به سمت بیزینس خودمان جلب کنیم!

شرایط اجاره ی بیلبورد در تهران :

اجاره ی یک بیلبورد تبلیغاتی، به همین راحتی ها هم نیست! اگر بخواهیم به طور کامل فعالیت اجاره دهی یک بیلبورد را توضیح دهیم، باید بگوییم که در مرحله ی اول افراد باید انتخاب کنند که در کجای شهر و دقیقا در چه مکانی می خواهند اقدام به تبلیغات کسب و کار خود کنند.

باید بدانید که از قبل، جا های مختلفی توسط شهرداری برای اجاره دهی بیلبورد انتخاب شده اند؛ این موضوع می تواند به منزله ی این باشد که شما ممکن است ماه ها برای اجاره ی یک بیلبورد در نقطه ی خوبی از شهر، در صف باشید!

در اختیار قرار دادن بیلبورد به افراد نیز مراحل مختلفی دارد. مرحله ی اول این کار به این صورت است که در ابتدا یک مزایده میان افرادی که قصد اجاره ی بیلبورد را دارند انجام می شود؛ هر کسی که در این مزایده با شرایط معینی برنده شود، می تواند بیلبورد را برای کار خود اجاره کند. از جمله شرایط این مزایده نیز این موضوع است که کمیته ی ناظر، بعد از انجام یک مرحله ی توان سنجی و بررسی گردش مالی در سال های گذشته ی فرد یا شرکت، اقدام به اعلام کردن واجد یا عدم واجد شرایط بودن افراد برای اجاره ی بیلبورد می کند.
مرحله ی بعدی بعد از تایید شدن گردش مالی پیمانکار، این افراد باید با واسط های میان شرکت های تبلیغاتی و ارگان ها مانند شهرداری، وارد معامله شوند؛ موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که افراد پیمانکار که شرکت های مختلفی می توانند باشند، باید از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز رسمی برای قرار دهی بیلبورد داشته باشند.

این مطلب، یک خبرآگهی (رپورتاژ آگهی) بوده و خبرگزاری زردیس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان