شما اینجا هستید
فرهنگ » مسئولان فرهنگی باید از جوانان انقلابی پشتیبانی کنند

به گزارش خبرنگار زردیس حجت‌الاسلام عباس دانشی عصر یکشنبه در جلسه ستاد امربه معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امروز کار بسیار ارزشمند رونمایی از کتاب آسیب شناسی امر به معروف و نهی از منکر به قلم حجت الاسلام فرخی به نتیجه رسیده که کتاب در سال ۹۸ عرضه شد و تصمیم گرفته شد که از این کتاب حمایت کنیم تا منتشر شود.

وی ادامه داد: با وجود همه تنگناها در سال گذشته امروز رونمایی از این کتاب انجام می‌شود اما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اگر آسیب شناسی نشود و موانع را نشناسیم نمی‌توانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه عملی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: شناخت جامع و کامل ماهیت امر به معروف و نهی از منکر و موانع و آسیب‌های موجود در این راه به ما در تحقق این دو اصل بزرگ اسلام که نخستین و مهمترین پیام‌های اسلام است کمک می‌کند.

دانشی گفت: در آغاز عهد رسالت، خداوند نخستین پیام‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ کرد، آیاتی که تبیین کننده این دو اصل عزت بخش اسلامی است در این سوره وجود دارد.

وی بیان کرد: هنرمند، نویسنده و کسانی که در یک وادی در نظام جمهوری اسلامی تلاش و کوشش می‌کنند نباید تنها بمانند و با در بسته مواجه و به آنها بی توجهی شود در حالی که متأسفانه این موضوع وجود دارد به طوری که در شرایط مختلف آثار انقلابی در حوزه‌های هنری و فرهنگی پدید می‌آیند و به هر دری می‌زنند اما با ناکامی رو به رو می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: مسئولان فرهنگی باید توجه ویژه داشته باشند و با توجه به اینکه برای تأسیس شرکت، مؤسسه و غیره مجوز می‌دهند اما کار اساسی و مهم این است که برای جوانان انقلابی و دغدغه‌مند در حوزه فرهنگ و هنر پشتیبانی شود و احساس کنند که در نظام مرجعی دارند.

دانشی با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت اما هیچ زمان به کاری در حوزه فرهنگ و هنر بی توجهی نشد و با تمام توان کمک کردیم، گفت: امیدواریم در دولت پیش رو شرایط بهتری برای آفرینش آثار مؤثر حوزه فرهنگ و هنر باشد و با توجه به اینکه دولت سیزدهم گام دیگری از گام‌های بلند انقلاب و دولتی دیگر در ادامه سایر دولت‌ها است انتظار می‌رود گام‌های مؤثر و بلندی در حوزه فرهنگ و هنر بردارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان