شما اینجا هستید
فرهنگ » یادواره شهدای محله خندق لامرد برگزار شد

به گزارش خبرنگار زردیس، حاج حسین کاجی فرمانده دوران دفاع مقدس پنجشنبه شب در این محفل شهدایی بیان کرد: ما شیعیان باید بتوانیم از مروجین واقعی قیام سیدالشهدا (ع) باشیم.

وی گفت: خالص‌ترین و مخلص ترین بندگان خدا شهدا هستند و شهدا فرزندان معنوی اباعبدالله (ع) هستند و از ایشان جاودانگی را به ارث بردند.

نویسنده کتاب شهدا اظهار کرد: امروز یاد شهدا زبانه و شعله می‌کشد.

وی گفت: شهدا شفاعت را از سیدالشهدا به ارث بردند و فردای قیامت نیز شهید هر کس را که بخواهد شفاعت می‌کند.

کاجی گفت: در این دوره آخر الزمانی باید سیره شهدا را دنبال کرد و شهدا سینه زن‌ها و نمازخوان‌های واقعی بودند.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا بهترین عزاداران سیدالشهدا بودند و چه زیبا خود را به ارباب بی کفن نزدیک کردند.

سردار حاج حسین کاجی همرزم شهید شفیعی و راوی کتاب «۱۶ سال بعد» با تاکید بر ضرورت تبیین و ترویج فضائل و آرمان‌های شهدا در جامعه به عنوان یک مسئولیت مهم، اظهار داشت: شهید شفیعی در زمانی که اشکش برای سیدالشهدا از چشمانش جاری می‌شد به بدنش می‌مالید.

کاجی همچنین با تشریح رمز موفقیت شهید سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم همیشه می‌گفت دو صوت حال مرا خوب می‌کند، یکی صوت پدر و مادر شهدا، و دیگری قرآن است.

وی با اشاره به اینکه نباید صدای شهدا و روضه سیدالشهدا را در وجودمان گم کنیم اظهار کرد: یادواره شهدا بهانه است و این مراسم شهدا گره‌ها را باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه افراد حاج قاسم را قبول دارند و محبوب قلب‌ها شده است، اظهار کرد: حاج قاسم استاد و راهنما داشت که شهدا استاد و راهنمای او بودند و ما نیز باید راه حاج قاسم را ادامه دهیم.

یادواره شهدای محله خندق قریب به ۱۵ سال است که در هرساله در شب چهارم محرم در مهدیه خندق برگزار می‌گردد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان