شما اینجا هستید
متفرقه » دولت سیزدهم فکری به حال معیشت مردم و گرانی بکند

به گزارش خبرنگار زردیس، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: اهل بیت رسول الله (ص) دارای جایگاه والایی در بین همه مسلمانان هستند و هر سال با ورود به ایام محرم شاهد زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) و یارانش هستیم.

وی افزود: محبت به اهل بیت رسول الله (ص) از جمله معروفاتی است که در کنار دیگر معروفات اسلامی مورد توجه مسلمانان است.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در بیش از ۶۰۰ آیه قرآن در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و پیرامون این فریضتین صحبت کرده است.

ماموستا رستمی افزود: یکی از مهمترین دلایل بعثت پیامبران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و امت‌شان بوده است.

امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌های این هفته از خدمت به مردم به عنوان والاترین معروفات یاد کرد و گفت: در دوران سخت کرونایی مردم ایران با مشکلات معیشتی و اقتصادی روبرو شده اند و انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری به دغدغه‌های مردم داشته باشند.

ماموستا رستمی افزود: انتظار داریم دولت مردان در دولت سیزدهم با همت و تلاشی مضاعف برای خدمت رسانی سریع به مردم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: نهضت امام حسین (ع) و مکتب عاشورا دارای پیام‌هایی همچون ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از حقوق مظلوم دارد و این پیام باید بیش از هر زمانی تبیین شود.

امام جمعه سنندج در پایان خطبه‌های این هفته از خبرنگاران به عنوان دیده‌بانان جامعه بشری نام برد و گفت: شغل خبرنگاری یک رسالت مهم است و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند از بصیرترین انسان‌ها هستند و همه ما باید قدردان زحمات آنها باشیم.

ماموستا رستمی افزود: صاحبان رسانه و خبرنگاران با دیگر اقشار جامعه تفاوت دارند و با شجاعت، بصیرت، امانتداری و صداقت در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه گام بردارند و رسالت مهمی بر عهده دارند.

امام جمعه سنندج همچنین با اشاره به تحولات افغانستان، یمن و سوریه اظهار کرد: بصیرت در برابر توطئه‌های دشمنان از مهمترین امور برای امت اسلامی بوده و اگر مردم مسلمان ایران در این خصوص غفلت کنند نعمت امنیت و آسایش اجتماعی آنها خدشه دار خواهد شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان