شما اینجا هستید
سلامت » تاکنون بیش از ۲۴ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در فارس واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری زردیس، دکتر عبدالرسول همتی، گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله گروه‌های در معرض خطر برای ابتلاء به بیماری کرونا هستند و یکی از اهداف کمیته واکسیناسیون دانشگاه، ایمن سازی تمامی مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج بر علیه بیماری کووید ۱۹ است.

او افزود: وجود بیماری زمینه‌ای از یک سو سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن این افراد می‌شود و از سوی دیگر به دلیل مراجعه مکرر این بیماران به مراکز درمانی برای دریافت خدمت، ریسک مواجهه آنان با کرونا ویروس در مقایسه با افراد سالم جامعه نیز بیشتر است.

دکتر همتی ادامه داد: بر همین اساس، مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج، از گروه‌های اولویت دار دریافت واکسن کووید ۱۹ بوده و تلاش کمیته واکسیناسیون دانشگاه، ایمن سازی تمامی مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج بر علیه بیماری کرونا است.

او توضیح داد: در این راستا و با همکاری معاونت درمان دانشگاه، بیماران مبتلا به سرطان، دیالیز، هموفیلی، تالاسمی، MS (ام اس)، CF (فیبروزکیستیک)،SMA (آتروفی عضلانی نخاعی)، اوتیسم، پیوند اعضا، PID (نقص سیستم ایمنی بدن) و EB (پروانه‌ای) به عنوان گروه‌های پُرخطر شناخته شده و به صورت مرحله‌ای واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

بیماران مبتلا به دیابت واکسینه می‌شوند

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام اینکه با برنامه ریزی و تلاش‌های انجام شده، ۳۴ هزار و ۸۱۳ دوز واکسن کرونا برای ۲۴ هزار و ۲۶۰ بیمار خاص و صعب العلاج نیز تزریق شده است، ادامه داد: در حال حاضر نیز، بیماران مبتلا به دیابت که انسولین دریافت می‌کنند، در اولویت دریافت واکسیناسیون بر علیه کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند.

دکتر همتی یادآور شد: بیماران مبتلا به دیابت و دیگر بیماران غیر واگیر زمینه‌ای و صعب العلاج که تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند، می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به پزشک خانواده خود مراجعه و برای دریافت واکسن معرفی نامه دریافت کنند.

او اضافه کرد: اگر بیماری پزشک خانواده ندارد، اما مدارک و مستندات پزشکی مبنی بر ابتلاء به بیماری دیابت و دیگر بیماری‌های غیرواگیر زمینه‌ای و صعب العلاج در دست دارد، می‌تواند برای دریافت معرفی نامه به پزشکان مستقر در پایگاه‌های سلامت مراجعه کند





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان