شما اینجا هستید
دین و اندیشه » شناخت یزید زمان ضرورت دارد/ بصیرت و شجاعت ویژگی یک امت لایق است

به گزارش خبرنگار زردیس، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری عصر چهارشنبه در مراسم محوری تاسوعای حسینی که در چهارراه صیاد شیرازی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه‌ای برای رسیدن به موفقیت نیاز به دو رکن اساسی دارد که رهبری مطمئن و مردم لایق این دو بال هستند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: گاهی مردم خوب هستند اما امام و راهنمایی ندارند لذا نمی‌توانند به پیروزی برسند.

وی حمله داعش به عراق را به عنوان مثالی ذکر کرد و افزود: در آن برهه جوانان غیور عراقی در این کشور حاضر بودند اما به دلیل نبود یک فرمانده، ۷۰ درصد خاک عراق به دست داعش افتاد؛ اما با حضور شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده مطمئن، شرایط تغییر کرد.

حجت الاسلام نوری بیان داشت: در اتفاقات اخیر افغانستان ۸۰ هزار نفر که عضو گروه طالبان هستند، توانستند کل کشور را در اختیار بگیرند زیرا اشرف‌غنی فرمانده لایقی نبود و فوراً از کشورشان گریخت.

امام جمعه بجنورد با اشاره به بال دوم موفقیت یک جامعه گفت: اگر مردم یک جامعه لایق نباشند، آن مجموعه به موفقیت نخواهد رسید که حادثه کربلا به همین دلیل اتفاق افتاد.

وی به تشریح ویژگی‌های امت لایق پرداخت و افزود: یکی از مهمترین این ویژگی‌ها کار برای خدا و دوری از دنیا پرستی، حب ریاست، حب قدرت و راحت‌طلبی است؛ جامعه‌ای که نگاهش به قیامت باشد این موارد را از خود دور می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری تصریح کرد: اگر امتی برای خدا کار کند خسته نخواهد شد که نمونه آن شهید سلیمانی است زیرا پس از ۴۰ سال حضور در میادین جنگ، هیچگاه خسته نشد و از پا ننشست.

کار برای خدا با سهم خواهی در تضاد است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه کار برای خدا با سهم خواهی در تضاد است، گفت: برخی به خاطر فعالیت‌های خود به دنبال سهم از سفره انقلاب هستند که نشان می‌دهد این افراد برای خدا کار نکردند.

وی دیگر ویژگی امت لایق را درک و بصیرت دانست و عنوان کرد: یک امت باید بتواند دوست و دشمن خود را بشناسد؛ در این بین شناخت مسلمانان منافق امری مهم‌تر است.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: داعش و بسیاری از گروه‌های تروریستی و حامیان شیعه انگلیسی نیز اهل نماز خواندن هستند که یک امت بصیر باید این جریان‌ها را به خوبی بشناسد و از جریان اسلام ناب محمدی تفکیک کند.

بی توجهی به نصیحت رهبر انقلاب درس عبرت شد

امام جمعه بجنورد ادامه داد: رهبر انقلاب بارها بر عدم اعتماد به نظام استکباری تاکید کردند اما برخی به این نصیحت‌ها گوش ندادند لذا سرنوشت آنان یک عبرت برای دیگران شد.

وی افزود: دشمن پس از شش سال معطلی و اذیت مردم در نهایت به وعده‌های خود عمل نکرد که نشان می‌دهد دشمن شناسی امری مهم محسوب است.

حجت الاسلام نوری گفت: هدف دشمن به جان هم انداختن مردم یک کشور است که نمونه‌های آن را در فتنه سال ۸۸ و یا غائله منافقان در ابتدای انقلاب می‌توان جست.

امام جمعه بجنورد ویژگی دیگر امت لایق را داشتن شجاعت دانست و بیان کرد: جامعه ترسو نابود خواهد شد و جامعه شجاع به پیروزی می‌رسد؛ به همین دلیل در جنگ تحمیلی که در مقابل تمام دنیا قرار گرفتیم، پیروز شدیم.

وی در انتها با تاکید بر شناخت دشمن امروز اسلام، گفت: عده‌ای به امام حسین می‌گفتند که در مکه بمان و احکام خدا را ترویج کن اما دشمن آن روز اسلام یزید بود؛ اکنون نیز عده‌ای می‌گویند به عزاداری کنید و به یزید لعن بفرستید اما دشمن فعلی که رژیم صهیونیستی است را نادیده بگیرید.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان