شما اینجا هستید
سلامت » کاهش تعداد مرگ و میر با واکسیناسیون ۶۰ درصدی مردم در قم

به گزارش خبرنگار زردیس، محمدرضا قدیر ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود یک هزار بیمار بستری در مراکز درمانی قم داریم، گفت: علت فوتی‌های زیاد در استان قم، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا شده به مرکز درمانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر کاهش سن مبتلایان، قدرت بالای سرایت ویروس و کاهش رعایت دستورالعمل‌ها در استان قم، ادامه داد: متأسفانه رفتار مردم در مواجهه با ویروس کرونا باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه لازم است رعایت کامل دستورالعمل‌ها مدنظر تمام مردم باشد، گفت: در حال حاضر چیزی به نام ابتلای فرد به کرونا وجود ندارد و یک نفر یک خانواده یا یک جامعه را درگیر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه اثرات واکسیناسیون در جامعه ملموس است و عمدتاً افرادی که در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند، واکسینه نشدند، افزود: روزانه بین ۱۰ تا ۱۳ هزار نفر در استان قم واکسیناسیون می‌شوند و این وضعیت نیز مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و هیأت مذهبی همکاری بسیار مناسبی در روزهای ممنوعیت کرونایی داشتند، ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌های قم در حال حاضر تکمیل است و درخواست راه‌اندازی بیمارستان تنفسی به ارتش را داده‌ایم.

قدیر با بیان اینکه روزانه بین یک هزار و دویست تا یک هزار و ۳۰۰ بستری موقت در استان قم داریم، گفت: افرادی که واکسیناسیون شدند توجه داشته باشند ایمنی نسبتاً کامل، سه هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن در افراد به وجود می‌آید و بیش از ۶۰ درصد مردم در استان باید واکسینه شوند تا نسبت مرگ و میر نیز کاهش یابد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان