شما اینجا هستید
بین الملل » تمدید مهلت خروج از افغانستان جان نظامیان آمریکایی را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از بی بی سی، رئیس جمهور ایالات متحده در تازه‌ترین نطق خود پیرامون آخرین تحولات افغانستان گفت: «امروز با رهبران گروه ۷، ناتو و سازمان ملل صحبت کرده و از همبستگی آنها قدردانی کردم».

وی با اشاره به اینکه از روز چهاردهم آگوست تاکنون ۷۰ هزار و ۷۰۰ نفر از کابل خارج شده‌اند، خاطرنشان کرد که «ظرف یک روز گذشته آمریکا شش هزار و ۴۰۰ نفر دیگر را از افغانستان خارج کرد».

جو بایدن در ادامه افزود: «ما هم اکنون ضرباهنگ مناسبی را برای تکمیل مأموریت خود تا ۳۱ آگوست دنبال می‌کنیم. هرچه زودتر آن را تمام کنیم بهتر است» و تأکید کرد که «هر روزی که ماموریت تمدید شود؛ خطر بیشتری سربازان آمریکایی را تهدید خواهد کرد».

رئیس جمهور ایالات متحده با اشاره به گام‌های طالبان برای کمک به روند خروج کارکنان و نیروها افزود که «جامعه جهانی این گروه را بر حسب عملکردشان قضاوت خواهد کرد».

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه سخنرانی خود که در کاخ سفید انجام شد، در مورد نشست گروه ۷ که پیش‌تر به صورت مجازی و با حضور او برگزار شد مدعی شد: «به طور خلاصه همه ما اتفاق نظر داشتیم که شانه به شانه شرکای کنونی خود می‌ایستیم تا مشکلات افغانستان را همانطور که برای سال‌ها حل کرده‌ایم حل کنیم!»

او افزود: «ما متحد خواهیم ماند. در مورد حرکات بعدی گام به گام حرکت خواهیم کرد».

این در حالی است که برخی متحدان آمریکا از جمله انگلیس خواهان تمدید ضرب الاجل ۳۱ آگوست برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند؛ اما بایدن در این سخنرانی تأکید کرد که قصد دارد به ضرب الاجل فعلی خروج، یعنی ۳۱ آگوست (نهم شهریور) پایبند بماند.

رئیس جمهور ایالات متحده در سخنرانی عصر سه شنبه خود به خطر فزاینده گروهک تروریستی داعش نیز اشاره کرد و گفت: «آمریکا هرچه بیشتر در افغانستان بماند با خطر شدید و فزاینده حمله یک گروه تروریستی به نام داعش کِی یا همان داعش خراسان روبروست!»

او ادعا کرد: «هر یک روزی که در کارزار هستیم روز دیگری است که می‌دانیم داعش-کِی ( Daesh -Khorasan) به دنبال هدف‌گیری فرودگاه و حمله به نیروهای آمریکایی و متحدان ماست».





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان