شما اینجا هستید
بین الملل » فرانسه تلاش دارد زودتر از آمریکا از افغانستان خارج شود

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از آسوشیتدپرس، «گابریل آتال»، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد که خروج نیروها و نظامیان فرانسوی در افغانستان با سرعت در حال انجام است.

در این ارتباط سخنگوی کاخ الیزه فرانسه همچنین تاکید کرده با وجود تلاش برای تکمیل خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان، اما این روند طی روزهای آتی تکمیل خواهد شد و حداکثر تلاش است تا پیش از خروج آمریکا از افغانستان، پاریس همه نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

این در حالی است که براساس توافق آمریکا و گروه طالبان، همه نیروهای خارجی و ناتو تا تاریخ ۳۱ آگوست یعنی تا کمتر از ۱۰ روز دیگر می‌بایست از افغانستان خارج شوند.

خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان با توجه به هرج مرج موجود در این کشور و خروج غیرمسئولانه آمریکا با مشکلات بزرگی روبرو شده است.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان