شما اینجا هستید
حوادث » طوفان سهمگین «ایدا» ایالت لوئیزیانای آمریکا را درنوردید

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از دوویچه وله، در حالی که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده وعده ارائه کمک فدرال به مناطق سواحل جنوب شرقی آمریکا را داده است، طوفان سهمگین ایدا ایالت لوئیزیانا را درنوردید.

در پی این طوفان، در بخشهایی از این ایالت سیلی ویرانگر جاری شد و علاوه بر وارد آوردن خسارات سنگین به ساختمانها در منطقه ساحلی، هزاران تن از شهروندان این ایالت با قطع برق مواجه شدند.

«مرکز ملی طوفان» در میامی در گزارشی به روز رسانی شده اعلام کرد که «بخشهایی از جنوب شرقی لوئیزیانا شاهد وزش طوفانی فاجعه بار، بادهای شدید و جاری شدن سیل هستند».

در پی این طوفان که حدود ۲۰۹ کیلومتر در ساعت سرعت دارد، در شهر نیواورلئان هشدار جاری شدن سیل داده شده است.

همچنین همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت، طوفان بخشهایی از سقف یک بیمارستان را در شهر «گالیانو» در جنوب لوئیزیانا تخریب کرد که این رویداد، شرایط را برای مقامات درمانی این بیمارستان بیش از پیش دشوار کرده است.

به گزارش مهر، دو روز پیش (جمعه گذشته) شهردار شهر نیواورلئان واقع در ایالت لوئیزیانا آمریکا از ساکنین آن دسته از منازل این شهر که مقاومت کافی در برابر طوفان ندارند، خواست تا منازل خود را هرچه زودتر ترک کرده و فرار کنند.

بر اساس این گزارش، شهردار نیواورلئان با نزدیک شدن «طوفان ایدا» به سواحل لوئیزیانا، از ساکنان این منطقه خواسته تا از محله‌هایی که امکان مقاومت در مقابل این توفان را ندارد، خارج شده و آن را تخلیه کنند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان