شما اینجا هستید
سیاست » کمیسیون اصل نود به پرونده برخورد با کسب و کارهای خُرد ورود کند

به گزارش خبرنگار زردیس، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه ۱۱ مهر مجلس شورای اسلامی حسن محمدیاری نماینده مردم تالش گفت: مردم مطالباتی را در حوزه های مختلف داشتند به ویژه در زمینه معیشت و دستمزد عقب افتاده کارکنان سد شفارود که در برنامه های شما مورد بررسی قرار نگرفت.

وی با اشاره به دستور قالیباف به استاندار برای پیگیری حقوق معوق کارگران سد شفارود ادامه داد: استاندار در مجمع نمایندگان در حضور شما قول دادند که دو ماه از معوقات پرداخت شود اما متاسفانه نه تنها این کار انجام نشد بلکه در مقام پاسخ به اعتراضات کارگران، آنها را تهدید به اخراج کردند.

محمدیاری اظهار داشت: این موضوع را به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع دهید، در مشکل کارگران سد شفارود پیمانکار و کارفرما مقصر هستند.

وی در بخش دیگری از تذکرات خود با اشاره به برخورد قهرآمیز با پیرمرد گلیم فروش گفت: برخی بی تدبیری ها موجب شده است که جمهوری اسلامی هزینه بدهد. عده ای به دنبال ایجاد نارضایتی میان مردم هستند، این موضوع را نیز به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع دهید.

محمدیاری از رئیس قوه قضاییه خواست هیاتی را مامور بررسی این ماجرا کند و گفت: نباید با کسب و کارهای خرد این گونه برخورد شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سفر گیلان با استاندار صحبت کردم، مقرر شد دو ماه از حقوق معوق کارگران پرداخت شود البته مشکل پیمانکار است که هیاتی در حال تعیین تکلیف عملکرد پیمانکار است.

وی به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ دستور داد موضوع برخورد با کسب و کارهای خرد را بررسی کرده و گزارشی در این خصوص ارائه کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان