شما اینجا هستید
جامعه » سالانه ۴۸۰ هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار زردیس، پرویز توسلی زاده بعد از ظهر امروز در نشست مشترک قضائی و انتظامی استان کرمانشاه در اولین روز از هفته ناجا، اظهار کرد: تعامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در استان کرمانشاه در بهترین شرایط قرار دارد و تمام تلاش و هدف این ۲ دستگاه ایجاد آرامش برای مردم است

وی افزود: نیروی انتظامی از جمله نهادهایی است که کار در آن با سختی و استرس همراه است چرا که با آلام مردم و جرایم مختلف سرو کار دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تعامل و همکاری خوبی که بین دادگستری و نیروی انتظامی استان وجود دارد، تصریح کرد: این تعامل کارآمد می‌تواند به ایجاد آرامش در جامعه و برای مردم بیانجامد که امروز در استان کرمانشاه این مهم محقق شده است.

توسلی زاده چند راهکار را در ایجاد امنیت بیشتر مؤثر دانست و گفت: مراجع انتظامی از جمله کلانتری‌ها اختلافات را کنترل و مدیریت کنند و بدانند یک اختلاف کوچک می‌تواند به یک جرم مهمه از جمله قتل تبدیل شود.

وی بیان کرد: مدیریت آسیب‌های اجتماعی و عکس‌العمل به موقع می‌تواند در پیشگیری از وقوع آنها جلوگیری کند و همچنین ورود ۴۸۰ هزار پرونده در سال به دادگستری استان کرمانشاه یعنی وجود حداقل ۴۸۰ هزار اختلاف بین مردم که اگر مدیریت نشوند هر کدام از آنها آبستن حوادث جبران ناپذیر خواهند بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به ارتباط خوب با مردم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی با ارتباط خوب با مردم می‌تواند در جلب اعتماد و رضایت آنها تأثیر مستقیم داشته باشد و با کمک خود مردم بسیاری از مشکلات را حل کند.

توسلی زاده افزود: اجازه ندهید وقت مفید مردم در کلانتری‌ها و راهروهای دادگستری تلف شود و تا جایی که ممکن است کارهای مردم را به سرانجام رسانید و از فراخوان آنها جز در مواقع ضروری خودداری کنید.

وی کنترل مجرمان حرفه‌ای و برخورد با جرایم مهمه از دیگر توصیه‌ها و راهکارهای رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست مشترک قضائی و انتظامی بود که رئیس کل دادگستری به آن اشاره و اضافه کرد: از جمله راهکارهای مؤثر پیشگیری، رصد و کنترل مجرمان با سابقه و حرفه‌ای است که تأکید می‌شود در برخورد با جرایم مهمه هیچ محدودیتی وجود ندارد و برخورد سخت باید صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه استفاده از ظرفیت سازش در کلانتری‌ها را در کاهش ورودی‌ها بسیار مفید دانست و عنوان کرد: در تمامی دعاوی حقوقی می‌شود از ظرفیت سازش استفاده کرد و در این مسیر کلانتری‌ها نقش مهمی می‌توانند داشته باشند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان