شما اینجا هستید
متفرقه » زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان بوشهر تکمیل شود

به گزارش خبرنگار زردیس، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر جمعه در بازدید از منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه اقتصادی است که باید به خوبی استفاده شود.

وی بر لزوم شناسایی و سرمایه گذاری در ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان بوشهر در اراضی ملی شهرستان دیلم به مساحت بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ هکتار جانمایی شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی موافقت مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان را در سال ۱۳۸۹ اخذ نموده امکان سرمایه گذاری احداث واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی در منطقه مذکور فراهم شده است.

وی بیان کرد: برخی از زیرساخت‌های اساسی منطقه مذکور در قالب امکان فعالیت‌های کارگاهی فراهم شده و ضرورت توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه شمال استان وجود دارد که در مصوبات سفر گنجانده شده است.

محمدی‌زاده با تاکید بر جدیت در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر خاطرنشان کرد: تأمین منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان ضروری است.

وی خواستار پیگیری برای تأمین خوراک گاز و نفت منطقه ویژه انرژی اقتصادی شمال استان از خط لوله ۵۶ اینچ انتقال گاز از شهرستان عسلویه در استان بوشهر به شهرستان آغاجری در استان خوزستان و مخازن ۱۰ میلیون بشکه‌ای ذخیره نفت در شهرستان دیلم شد.

استاندار بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد شمال و جنوب استان بوشهر در حوزه صنایع نفت و گاز، بهره مندی بیشتر مردم استان در حوزه اشتغال، درآمد، اقتصاد استان و اهمیت نقش مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مذکور در استان ضروری است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان