شما اینجا هستید
سیاست » شهرداران شهرهای دزفول به دنبال درآمد پایدار باشند

به گزارش خبرنگار زردیس، علی فرهمندپور پیش از ظهر امروز شنبه در آئین تکریم و معارفه شهرداران پیشین و جدید دزفول که در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مسائل عمرانی و شهری مهم‌ترین مطالباتی هستند که مردم با مراجعه در فرمانداری آنها را مطرح می‌کنند که در این راستا شهرداری و شورای شهر وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی وظیفه خود را به‌خوبی ادا کردند، افزود: اعضای شورای شهر در یک زمان ۴ ساله موظف هستند که پاسخگوی این حضور باشند چرا که مردم بوده‌اند که لباس مسئولیت بر تن آنها کرده‌اند.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: بر اساس قانون، فرمانداری در تمام موضوعات به‌منظور خط دهی و ایجاد راهبرد ورود می‌کند و بر اجرای دقیق مصوبات و طرح‌ها نیز نظارت خواهد داشت؛ بنابراین هر جایی که کم‌کاری و تخطی از قانون صورت بگیرد، فرمانداری ورود کرده و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

فرهمندپور، انتخاب شهردار را یکی از وظایف اصلی شورای شهر برشمرد و تصریح کرد: شوراهای اسلامی چند شهر دزفول تاکنون شهردار خود را انتخاب نکرده‌اند که جای تأسف و اعتراض دارد؛ بنابراین به‌عنوان مقام عالی دولت دستور می‌دهم که این شهرها تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا نسبت به تعیین شهردار اقدام کنند و در غیر این صورت با استفاده از اختیارات قانونی شهردار این شهرها را تعیین خواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای دزفول صرفاً در موضوعاتی که شرح وظایف آنها است، ورود کنند؛ افزود: شرح وظایف همه مشخص است و نباید از وظایف اصلی تخطی کرد و حواس‌ها معطوف به حواشی شود.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه رعایت انضباط مالی یکی از موارد مهمی است که در احکام شهرداران ذکر می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین معضلی که در این سال‌ها گریبان گیر شهرداران پیشین دزفول بوده بحث مسائل مالی است؛ بنابراین تقاضا داریم که شهردار جدید دزفول بر همه هزینه کردها و درآمدها نظارت دقیقی داشته باشد تا شهرداران بعدی دچار این چالش بزرگ نشوند.

فرهمندپور با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه خدمات شهری در تمام نقاط دزفول افزود: اگر خدمات‌رسانی عادلانه و بر اساس نیازها و کمبودها باشد و به تمام مناطق متناسب با شرایطی که دارند، توجه شود بی‌شک نقطه محرومی در دزفول نخواهد ماند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دزفول در حوزه‌های مختلف تأکید کرد: شهرداران شهرهای دزفول باید با توجه و استفاده از ظرفیت‌های متنوع شهرستان به دنبال ایجاد درآمد پایدار و سالم برای شهرداری‌ها باشند و نباید نگاه و امید آنها صرفاً به ارزش‌افزوده باشد؛ همچنین باید ظرفیت‌ها را به درآمد تبدیل کرد تا تحول و توسعه دزفول به‌خوبی رقم بخورد و سطح و کیفیت خدمات‌رسانی به میزان چشمگیری ارتقا یابد.

فرهمندپور با قدردانی از تلاش‌های محمدعلی دوایی فر شهردار پیشین و سرپرستان شهرداری در مدت اخیر گفت: برای محمدحسن عیسی زاده شهردار جدید آرزوی توفیق و سربلندی داریم و فرمانداری در راستای توسعه شهر و رفع مطالبات و مشکلات مردم با تمام توان در کنار وی خواهد بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان