شما اینجا هستید
متفرقه » معماری داخلی مغازه همراه با ایده های کاربردی

در معماری داخلی مغازه کانتر را در قسمت خروجی مغازه قرار دهید.در معماری داخلی مغازه های کوچک سعی کنید فضای داخل مغازه را شلوغ نکنید.

 

 

معماری طراحی داخلی مغازه شما تاثیر بسیاری در زمینه کسب و درآمد تان خواهد داشت. زمانی که مشتری وارد مغازه می شود باید احساس آرامش کند. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه باید برای مشتری کاملا ملموس باشد به نحوی که مشتری را ترغیب به خرید از مغازه کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید علت موفقیت اکثر هایپر مارکت ها علاوه بر تخفیفاتی که برای مشتری قرار می دهند دسته بندی مناسب محصولات در یک فضای باز و بزرگ است.

معماری داخلی مغازه و طراحی نما مغازه

یکی از بخش های مهمی که در جذب مشتری بسیار مهم است طراحی نمای بیرونی مغازه است. نمای بیرونی مغازه نشان دهنده ی یک نمای کلی از محصولات داخل مغازه می باشد. یکی از آیتم های ضروری در طراحی نمای مغازه ورودی آن می باشد .ورودی مغازه باید در بخشی از مغازه باشد که مشتریان بتوانند به راحتی در آن مسیر تردد کنند. چنان چه مغازه ی شما بزرگ است بهتر است دو در جداگانه طراحی شود یک در برای ورود مشتریان و یک در برای خروج. معماری داخلی مغازه باید با نمای بیرونی آن هماهنگ باشد. به صورتی که ورودی و نمای بیرونی مغازه بیانگر آن محصولاتی باشد که در داخل مغازه قرار گرفته است.

 

معماری داخلی مغازه و دکوراسیون ویترین مغازه

در ادامه ی طراحی نمای بیرونی مغازه باید توجه ویژه ای به طراحی ویترین مغازه داشته باشیم. ویترین مغازه یک باکس شیشه ای در نمای بیرونی مغازه است که اجناس جدید و مد شده در آن قرار می گیرند.بدین ترتیب مشتری یک پس زمینه ی ذهنی در رابطه  با آنچه در مغازه است پیدا می کند و سپس وارد مغازه می شود.بعد از ورود مشتری داخل مغازه طراحی دکور مغازه است که نقش موثری برای ماندن مشتری در مغازه ایفا می کند. استفاده از دکورهای شیک و جذاب با نورپردازی مناسب سبب جذابیت معماری داخلی مغازه می شود. یکی از نکاتی که سبب جذابیت بیشتر مغازه برای مشتری می شود استفاده از دکورهای متمایز و خاص در معماری داخلی مغازه است.

 

دکوراسیون مغازه های کوچک

در طراحی مغازه دکوراسیون داخلی، متراژ کم یکی از چالش های بزرگ در طراحی داخلی مغازه محسوب می شود. یکی از نکات مهمی که برای دکوراسیون مغازه کوچک وجود دارد این است که مغازه خود را هرگز شلوغ نکنید آن قدر جنس داخل مغازه و دکور ها قرار دهید که گنجایش داشته باشد شلوغی بیش از اندازه موجب سردرگمی مشتری می باشد و فروش را مشکل تر می کند اگر اجناس زیادی دارید و فضای لازم برای چیدن آن در مغازه ندارید می توانید یک ال سی دی در بخشی از مغازه قرار دهید و آن دسته از اجناسی که فضای کافی برای قرار دادن آن در دکور و ویترین مغازه را ندارید را در ال سی دی به نمایش بگذارید. ایده های بسیاری برای قرار دادن اجناس داخل دکور ها وجود دارد به عنوان مثال می توانید از دکورهای مخفی و آینه ای برای به نمایش گذاشتن اجناس خود استفاده کنید.

 

طراحی مغازه (صندوق و کانتر)

در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه باید با توجه به متراژ و مساحت فضا بخشی از مغازه را به کانتر یا صندوق فروش اختصاص دهیم. نکته ای که وجود دارد این است که بهتر است صندوق را در قسمتی از فروشگاه قرار داده شود که مشتری کمتر به آن فضا می رود به عنوان مثال فضاهایی که در کنج و گوشه ی مغازه قرار دارند یا فضاهایی که در سمت چپ مغازه قرار گرفته اند. همانطور که می دانید مشتری معمولا از سمت راست وارد مغازه می شود و امکان دارد که متوجه محصولات سمت چپ مغازه نشود در برخی از فروشگاه ها معمولا مسیر خروج را در سمت چپ فروشگاه قرار می دهند و صندوق را نیز در همان محل قرار می دهند بدین ترتیب مشتری در هر صورت رای پرداخت هزینه های خود باید به سمت چپ فروشگاه نیز بیاید  و از قفسه های آن قسمت نیز بازدید کند. در برخی از فروشگاه ها اجناسی که طرفداران خاص خود را دارند در آن بخشی از فروشگاه قرار می دهند که نزدیک کانتر یا صندوق قرار دارد. دکوراسیون داخلی مغازه باید برگرفته از نمای بیرونی و محصولات داخل مغازه باشد.

 

این مطلب، یک خبرآگهی (رپورتاژ آگهی) بوده و خبرگزاری زردیس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان