شما اینجا هستید
سیاست » افزایش دفاتر قضایی در خوزستان/ اختصاص۲۳۰ میلیاردتومان به خوزستان

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به خوزستان و در نشست خبری اظهار کرد: خوزستان استانی است با مختصات و ویژگی‌های خاص و ظرفیت بالقوه بالایی دارد اما با محرومیت زیادی به‌خصوص در بخش‌هایی از این استان وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: بنده با مطالعاتی که در این ماه‌های اخیر داشتم به نظرم رسید که باید اقدامات فوق‌العاده‌ای و بیش از حرکت‌های آتی و متعارف در خصوص این استان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: هیئتی از قبل به استان اعزام شد و همه بخش‌های مربوط به قوه قضائیه اعم از دادگستری و سازمان‌های وابسته را بررسی کردند و تمام نقاط ضعف و قوت و نیازمندهای این استان را از لحاظ ساختار، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات بررسی کردند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در این سفر با این همین ویژگی از بیشترین مدیران استفاده کردیم و تقریباً همه مدیران عالی قوه قضائیه در این سفر همراه داشتند و برای آنها مأموریت خاص تعریف شده و برخی از آنها نیز از شهرستان‌های خوزستان مختلف بازدید کردند.

وی به بازدید و تهیه گزارش از بنادر امام خمینی و خرمشهر اشاره کرد و گفت: از انبارها و کالاهای دپو شده و سازمان اموال تملیکی نیز گزارش‌هایی تهیه و در جلساتی با حضور مسئولان نیز در این زمینه تصمیماتی گرفته شده و دستوراتی برای کالاهایی دپو شده و یا کالاهایی که در انبارها مدت‌های زیاد باقی است، داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای یکی از اقدامات خاص در خوزستان با حجم بیشتر را ملاقات‌های متعدد مردمی توسط بنده، معاونان رئیس دیوان عدالت اداری، دادستان کل کشور عنوان کرد و افزود: برخی از مدیران تا ساعت ۱۷ دیدارهای مردمی داشتند و بیش از ۵۳۰ نفر به‌طور مستقیم اظهارات مراجعه‌کنندگان را گوش دادند و دستوراتی را برای خواسته‌های آنها دادند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: تعدادی از پرونده‌های خاص در دادگستری که با مشکلاتی مواجه است به‌صورت موردی، مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین در جلسات با علما و در ملاقات‌هایی با اقشار و طوایف و اقوام داشتیم، بسیار مفید بود و همچنین اظهارات نمایندگان آنها را از نزدیک شنیدیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جلسه شورای اداری استان تصریح کرد: با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، دادستان و تمامی مدیران شرکت‌کننده در این شورا مطالب آنها را شنیدیم برخی از مسائل پیگیری و برخی دیگر نیز دستور پیگیری داده شد.

وی به جلسه شورای قضائی اشاره کرد و افزود: در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان و شورای حل اختلاف مسائل خود را مطرح کردند و مقداری را که می‌توانستیم در استان حل کنیم، تصمیمی گرفته شد و مقداری دیگر یادداشت شده تا در آینده درباره آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس قوه قضائیه یکی از مسائل مطرح شده از سوی مردم را کمبود دفاتر و یا عدم وجود دفاتر خدمات قضائی در برخی از شهرها اعلام و بیان کرد: مسئول مربوطه نامه‌ای را در این خصوص به بنده دادند که با توجه به اینکه مقرر بوده مسائل مهم را به‌صورت فوق‌العاده پیگیری و نسبت به آن اقدام کنیم؛ بنابراین به لحاظ اهمیتی که خوزستان برای ما داشت با کلیت این موضوع موافقت کردم.

وی در خصوص تعداد قاضی و کارمندان دادگستری عنوان کرد: تصویب شده تا به این تعداد اضافه شود؛ همچنین برخی از ساختارها نیاز به اصلاح داشتند که مصوب شده تا اصلاح شوند و تعدادی از پست‌ها باید در دادگستری که اضافه می‌شد، اضافه شده است.

رئیس قوه قضائیه از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبارات مازاد سالیانه برای خوزستان خبر داد و تشریح کرد: مصوب شده با بضاعت و امکاناتی که است برای رفع ضرورت بعضی از مسائل دادگستری و سازمان‌های زندان‌ها و دیگر سازمان‌های وابسته این مبلغ اختصاص پیدا کند و در ظرف ۲ سال پرداخت شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان