شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » هیچ پروژه‌ای در اردبیل بدون پیوست پدافند غیرعامل حق اجرا ندارد

به گزارش خبرنگار زردیس، علیرضا علیپور شامگاه دوشنبه در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سبلان اظهار کرد: بعضی از الزامات پدافند غیر عامل مانند مشکل اخیر جایگاه‌های سوخت کشوری بوده و در استان قابل حل نیست و باید از مرکز تدابیری اندیشیده شود.

وی به الزامات پیوست‌های پدافند غیر عامل در استان اشاره کرد و گفت: در استان یک سری اقداماتی انجام شده است برای مثال وظیفه کارگروه صنعت، معدن و تجارت این است که ۲۰ درصد از نانوایان استان در شهرستان‌ها و مرکز استان را به سوخت دوگانه مجهز کند چنان چه زمانی گاز استان در اثر یک سری اتفاقات قطع شد بتوانند با سوخت جایگزین خدمات ارائه کنند که هم اکنون همین درصد از نانوایی‌های استان دوگانه سوز هستند.

علیپور ادامه داد: سازمان پدافند غیر عامل به عنوان دبیر خانه عمل می‌کند و در استان، استاندار رئیس شورای پدافند غیر عامل است در شهرستان‌ها هم فرماندارها به عنوان رئیس شهری پدافند غیر عامل حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته پروژه‌های بزرگی که از اعتبارات ملی برخوردار بودند الزامات پدافندی نداشتند یا لازم نبود اما اکنون اجبار شده است چنانچه اداره‌ای در اجرای پروژه‌ها پیوست پدافندی نداشته و الزامات پدافندی را رعایت نکنند دستگاه‌های ذی صلاح و سازمان بازرسی کشور از اجرای پروژه جلوگیری می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان تصریح کرد: ممکن است مشاور الزامات پیوست پدافندی از لحاظ تخصصی در سازمان وجود نداشته باشد برای این منظور مشاوران زیر صلاحی توسط سازمان در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز مشاوران پروژه‌ها را مطالعه و نظر خود را اعلام می‌کنند.

وی به عدم اطلاع مردم از پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: در این خصوص از اداره آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما به عنوان کارگروه فرهنگی و اطلاع رسانی جهت فرهنگ سازی کمک گرفته‌ایم.

علیپور ادامه داد: طرح جامعی در قالب ۵ فصل در حال اجراست که مطالعه طرح توسط شرکت مجری به اتمام رسیده است و شرکت مشاوری ۷۵ درصد را تأیید کرده‌اند و ۲۵ درصد دیگر هم در حال بازبینی است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان