شما اینجا هستید
ورزش » عدم اطلاع مدیر ورزش سیستان و بلوچستان از ورزش های المپیکی

افسانه اردیش در گفت و گو با خبرنگار زردیس، اظهار داشت: متأسفانه در اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان اخیراً شاهد شدیدترین برخوردها و محروم کردن منتقدان و دلسوزان از حقوق قانونی خود در این اداره کل و تهدید به برخوردهای قضائی و پرونده سازی هستیم که در نوع خود بی سابقه است.

وی ضمن ابراز تأسف از سطح تأسف بار اطلاعات مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص ورزش هاکی اذعان کرد: جناب آقای ادهم کرد در مصاحبه‌ای روز گذشته با یکی از رسانه‌های استان پیرامون مسائل مطرح حول محور وضعیت نابسامان هاکی در استان داشتند ادعایی مضحک را مطرح نموده و این ورزش ریشه دار را رشته‌ای غیر المپیکی معرفی کردند.

وی ادامه داد: با این نگاه و سطح دانش جناب مدیرکل به تاریخچه رشته‌های ورزشی نگرانی ما در خصوص افق و آینده‌ای که در پیش داریم و عملکرد و گذشته‌ای که پشت سر گذاشتیم چند برابر شد. چگونه می‌شود که مدیرکل یک دستگاه دولتی که اتفاقاً متولی ترویج و توسعه ورزش در استان است اطلاعات ورزشی اش راجع به مهمترین رویداد ورزشی جهان اینقدر محدود و ناقص است که نمی‌داند چه رشته‌هایی در المپیک حضور دارند و چه رشته‌هایی حضور ندارند!

نایب رئیس و مربی هیأت هاکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: صرفاً جهت اطلاع و بالابردن سطح معلومات ورزشی مدیرکل محترم اداره ورزش و جوانان استان باید عرض کنم که هاکی در بخش چمن یکی از ۳ رشته پرطرفدار و البته با قدمت در جهان و المپیک است که هواداران بی شمار و پرشوری در سراسر دنیا دارد و در المپیک بنام ایران ثبت است.

وی ادعای مدیرکل ورزش استان در خصوص اجاره سالن شهید فهمیده زاهدان جهت تمرین تیم بانوان را ادعایی بی اساس خواند و بیان کرد: به عنوان مربی وقت تیم بانوان و جهت تنویر افکار عمومی می گویم که تیم بانوان هاکی استان در سالن ورزشی که ایشان ادعا کردند تمرینی نداشته و ما از اجاره ۱۱ میلیون آن بی اطلاعیم. از طرفی باید از ایشان پرسید که چرا وقتی هییت های ورزشی برای زمان تمرین مشکل دارد و در مرکز استان مشکل کمبود فضا و سرانه ورزشی داریم سالن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند.

لزوم تغییر نگاه مدیریت ورزش سیستان و بلوچستان از گزارش عملکرد به مدیریت کیفی

این مربی ورزشی و استعدادیاب هاکی در سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم گذر از عصر مدیریت‌های گزارش عملکردی به مدل مدیریت کیفی و هدفمند یادآور شد: انتظاری که ما از مدیران آتی ورزش در استان داریم این است که عملکرد مدیران این حوزه در ادوار گذشته را بررسی و آسیب شناسی کنند. ببیند چه عملکرد و برخوردهایی باعث می‌شود یک ورزشکار از ورزش فراری و یک جوان از آینده خود ناامید باشد و احساس سرخوردگی کند.

اردیش تصریح کرد: دلیل تشویش ذهنی و توهم توطئه از سوی مدیرکل ورزش استان را نمی‌دانیم. اگرچه ایشان ورزشکاران نوجوان و جوان استان را متهم به اهداف سیاسی می‌کنند اما ما ورزشکاریم و نگاهمان به مسائل ورزشی است. اوج سطح خواسته‌های یک ورزشکار سیستان و بلوچستانیزمان تمرین است و نگاهی به صندلی‌های داغ نداریم.

وی ادامه داد: هیئت‌های ورزشی تجهیزات آن‌چنانی اداری و دفتر و میز و صندلی میلیونی ندارد که برای حفظ سنگرش تلاش کنیم. حتی برنامه مشخص و زمان تمرینی هم برایمان در نظر گرفته نمی‌شود. خواسته بزرگی نیست اگر ورزشکاران بخواهند در تصمیم گیری برای آینده ۴ ساله مدیریت هیئت‌های ورزشی شأن شریک باشند و از دخل و تصرف و مهندسی کردن در انتخابات هیئت‌ها آزرده خاطر شوند.

این مربی ورزشی اظهار کرد: باید نگاه منسوخ موجود به ورزش تغییر کند و نهادهای مسئول حمایتی یکسان و دغدغه برابری نسبت به توسعه همه رشته‌های ورزشی داشته باشند و به بوکس، فوتبال، موتورسواری، والیبال، هاکی و دیگر رشته‌های ورزشی به یک چشم نگاه شود. نباید حمایت مسئولان از ورزش که عامل سلامت و سرزندگی در جامعه است به مسائلی مثل المپیکی بودن یا نبودن آن گره بخورد و استعدادهای رشته‌های کمتر دیده شده نابود شوند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان