شما اینجا هستید
سلامت » ۶۲ درصد زنجانی ها دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار زردیس از استقبال خوب زنجانی‌ها نسبت به تزریق واکسن کرونا در استان تقدیر کرد و گفت: زنجان در تزریق واکسن کرونا در سطح کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۸ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در استان زنجان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند، اظهار کرد: همچنین بیش از ۶۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال هم دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: این استان جزو استان‌های پیشتاز در تزریق واکسن کرونا در سطح کشور است و این برای کادر درمان باعث افتخار است.

صائینی با بیان اینکه دُز سوم کرونا هم در استان تزریق خواهد شد، ابراز داشت: افراد که دُز دوم کرونا را دریافت کردند و ۶ ماه از آن می‌گذرد می‌توانند دُز سوم واکسن را دریافت کنند و در این میان کارکنان بهداشت و درمان، افراد مستقر در مراکز نگهداری، پرسنل و افراد ساکن در خانه‌های سالمندان، پرسنل و افراد ساکن در مراکز نگهداری افراد کم توان ذهنی و جسمی، جانبازان بالای ۵۰ درصد و جانبازان شیمیایی تنفسی، مبتلایان به سرطان، بیماران دریافت کننده و بیماران مزمن کلیوی باید برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

وی بر لزوم تقویت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان تاکید کرد و افزود: مردم باید همچنان باید ماسک استفاده کنند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان