شما اینجا هستید
هنر » «تمساح» منتشر شد

به گزارش خبرنگار زردیس، مجموعه داستان تمساح، به قلم شهناز امیری نویسنده بومی شهرستان شاهرود و برگزیده چندین جشنواره داستان نویسی استانی و کشوری به همت انتشارات کیان افراز در ۱۳۲ صفحه و قطع رقعی منتشر و روانه بازار شد.

شهناز امیری متولد تیرماه ۵۶ دانش آموخته ارشد حقوق بین‌الملل و دبیر انجمن اهل قلم شاهرود است. وی دانش آموخته انجمن سینمای جوان و فعال در حوزه نگارش فیلمنامه و منتخب و برگزیده چندین جشنواره استانی و کشوری در حوزه داستان و فیلمنامه است که نخستین مجموعه داستان او به نام سیزده زن در سال ۹۵ منتشر شد.

این کتاب دارای داستان‌هایی مانند تمساح، تونل، دندان عقل، موسیقی ترنگ، نگاه کاغذی، فقط یک ستاره و… است.

مجموعه داستان تمساح به گفته این نویسنده به نوعی دغدغه‌های مسائل مرتبط با زنان و جامعه است. این نویسنده در مجموعه داستان سیزده زن تلاش داشت نگاهی موشکافانه به حقوق و مسائل مرتبط با زنان جامعه داشته باشد و تمساح جدیدترین اثر وی، این مسیر را به اکمال رسانده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

اتاق تاریک بود، یک تمساح از آب بیرون پرید و در یک آن، سر گاومیش را کشید لای آرواره‌های سنگینش گاومیش‌های دیگر معلوم نبود ترسیدند یا از اتفاق چیزی حس نکرده‌اند یک جا ثابت ایستادند سطح آب آرام شد صدای تلویزیون را کم می‌کنم و با پلک‌های سبک به ساعت نگاه می‌اندازم. شب از نیمه رفته نگاهم می‌سرد به میز عسلی کنار کاناپه. دستم دراز نمی‌شود «بار هستی» را بردارم و بخوانم سرم را یله می‌دهم به پشتی کاناپه و قبل از آن با مهارتی چندین ساله دست‌هایم را به پشت می‌چرخانم… چشم‌هایم را می‌بندم افکارم جان می‌گیرد و پشت پلک‌هایم رژه می‌رود اولین تصویر نورسا ایکدل است…





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان