شما اینجا هستید
بین الملل » ماکرون و سیسی درباره لیبی گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از اجیپت تودی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با همتای فرانسوی خود و گفتگو دو طرف درباره لیبی خبر داد.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، گفته شده است: «عبد الفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر امروز تماسی تلفنی از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه دریافت کرده است.

در این بیانیه همچنین گفته شده که دو طرف در ارتباط با آماده‌سازی برای میزبانی کنفرانس بین‌المللی در خصوص لیبی در پاریس گفت‌وگو کردند و ماکرون نیز در این گفت‌وگو تمایل خود را برای رایزنی و تبادل نظر با السیسی درباره تحولات لیبی ابراز کرده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و به دنبال سرنگونی حکومت معمر قذافی حاکم پیشین این کشور همواره جولانگاه غربی‌ها بر سر کسب منافع بیشتر بوده است.

پیش از این، «امانوئل ماکرون» گفته بود که فرانسه در روابط خود با منطقه ساحل از جمله مداخله نظامی در لیبی که منجر به سرنگونی «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی شد، اشتباه کرده است.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه دو ماه پیش اعلام کرده بود که پاریس نوامبر میزبان نشستی بین‌المللی درباره لیبی است و این نشست بین‌المللی که آلمان و ایتالیا نیز در مقدمه چینی برای برگزاری آن مشارکت دارند ۱۲ نوامبر برگزار می‌شود. به گفته لودریان، هدف از این نشست در پاریس اجرای دستورکار انتخابات لیبی و بررسی خروج نیروهای خارجی از این کشور است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان