شما اینجا هستید
دین و اندیشه » برگزاری بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن در نیروی انتظامی لرستان

به گزارش خبرگزاری زردیس، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی در سخنانی اظهار داشت: اختتامیه بیست و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور فرماندهان و مدیران استانی و بیش از ۱۰۰ شرکت کننده در ستاد فرماندهی استان برگزار شد.

وی عنوان کرد: قرآن کریم آمده است تا با هدایت و راهنمایی‌های خود، دست انسان را بگیرد و به بالاترین مراتب کمال برساند، از این رو بر همه مسلمانان است که با آن مأنوس شده و در پی شناخت هر چه بیشتر آن باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی لرستان افزود: این ضرورت برای نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی خاصه نیروی انتظامی چند برابر است، چرا که آنها حافظ نظام اسلامی و دستاوردهای آن بوده و در سختی‌ها و مشکلات به هر میزان بتوانند از نیروی معنوی قرآن مدد گیرند، به همان میزان بهتر می‌توانند از عهده مشکلات و مأموریت‌های مهم برآیند.

حجت الاسلام حسینی گفت: انس با قرآن مراتبی دارد که از نگهداری قرآن در خانه آغاز می‌شود و با نگاه کردن به آیات قرآن، گوش فرا دادن به تلاوت قرآن، تدبر و تفکر در قرآن کمال یافته و در پایان نیز به مرحله عمل به قرآن می‌رسد که اولیای معصوم ما همه این مراتب را واجد بوده‌اند و به تناسب حال و مقام خود از آنها بهره می برده‌اند.

وی ادامه داد: ضرورت انس با قرآن در همه این مراتب بر عموم مؤمنان نیز آشکار است و هر کس به تناسب شأن و وضع خود باید در ارتقای از این مراتب بکوشد و خود را به خداوند نزدیک تر کند.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی لرستان عنوان کرد: ضرورت توجه به فرهنگ قرآنی در نیروی انتظامی و خانواده‌های آنها به عنوان یک اصل شناخته شده است چرا که این مجموعه مقتدر که عهده دار امنیت جامعه بوده و معتقد است که پلیس در تراز انقلاب اسلامی آمادگی خود را تنها در سایه انس و الفت با کلام الهی حاصل می‌کند.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: وعده‌های الهی در قرآن، بر نیروی پلیس می‌افزاید و آنها را به سوی شوق به لقای الهی، رهبری می‌کند و همچنین در مواقع خطر، از وابستگی‌های دنیوی می کاهد تا بتوانند به راحتی خود را در معرض سختی‌ها و خطرات قرار دهند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان