شما اینجا هستید
متفرقه » فخری زاده عالمی حکمت بنیان و انقلابی مخلص بود

به گزارش خبرنگار زردیس، عبدالحسین خسرو پناه در مراسم بزرگداشت مقام علمی شهید فخری زاده که امروز در واحد علوم تحقیقات برگزار شد، گفت: اطلاعات فلسفی او نه تنها اندک‌ نبود بلکه به مسایل کاملا اشراف داشت.

معاون دانشگاه آزاد افزود: فخری زاده با وجود بی‌مهری‌ها مدیری جهادی بود. او یک انقلابی مخلص بود. شهادت فخری زاده عنایت به روح والایش بود. درخواستم این است که کل راه شهید را ادامه دهید نه بخشی از آن را.

خسروپناه خاطرنشان کرد: البته دانشمند سکولار دغدغه انقلابی گری ندارند و مانند شهید فخری زاده جهادی نیستند. انسی که شهید فخری زاده با عرفان ادبی داشت او را به سمت فلسفه و فیزیک کشاند.

وی اداپه داد: خداوند توفیق دهد ما نیز در مسیری که ایشان طی کرده، باشیم و به مقام شهید نائل شویم.

جمشید صباغ زاده قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: من حدود ۲۵ سال با شهید فخری زاده مانوس، برادر و رفیق بودم. ما یک دوستی جدا نشدنی داشتیم. شهید فخری زاده در خیلی از مسائل فلسفه، عرفان، شعر، ادبیات و … توانایی داشت. علاوه بر این مدیریت پیامبرگونه‌ای داشت یعنی مدیریت‌اش دوستانه و معرفتی بود.

وی با اشاره به اینکه سوغاتی فخری زاده برای آخرتش خصوصیت جوانمردی و معرفتش بود، بیان کرد: فخری زاده مرام فتوت و جوانمردی در زندگی‌اش بود. شهید فخری زاده دو هفته قبل از شهادت به من زنگ زد و گفت احساس می‌کنم سینه‌ام در حال فشار است و زنگ زد و با من درد و دل کرد. این ماجرا برای من عجیب بود زیرا این پهلوان صفت درد دل نمی‌کرد. احساس می‌کنم که او ایام رفتن و شهادتش را حس کرده بود و اینها تدبیر الهی بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان