شما اینجا هستید
سیاست » ۹۰ توافق برای اجرای طرح‌ها در سفر رئیس جمهور به زنجان انجام شد

به گزارش خبرنگار زردیس، محسن افشارچی شامگاه سه شنبه از طریق صفحه مجازی خود در ایسنتاگرام به دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان زنجان اشاره کرد و گفت: قبل از سفر پروژه‌ها برای طرح و پیگیری در سفر رئیس جمهوری به استان شناسایی شد و پیش از سفر، مجموعه‌ای از طرح‌ها در جلساتی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاونان وزیران اولویت بندی و تقسیم بودجه شد.

وی اظهار کرد: در این جلسات تمرکز بر طرح‌های نیمه تمام برای پروژه‌های دارای ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان بود و اکنون مصوبات نهایی در مرکز است و طی هفته جاری به امضای ریاست جمهوری می‌رسد.

استاندار زنجان به سامانه دریافت نظرات و درخواست‌های مردمی در سطح استان قبل از سفر اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا ۵۰ هزار درخواست و مکاتبه مردمی در استان ثبت شد.

افشارچی تاکید کرد: در سفر رئیس جمهوری ۹۰ توافق برای اجرای طرح‌ها در استان انجام شد و برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که طی امسال تا سال ۱۴۰۲ اختصاص خواهد یافت و علاوه بر این اعتبار چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای پشبرد طرح‌های سرمایه گذری استان به تصویب رسید و طرح‌های سرمایه گذاری طی دو سال آینده با استفاده از این تسهیلات توسعه پیدا می‌کنند.

وی ابراز داشت: مخاطره اول استان موضوع آب است و قرار شد برای تکمیل ۲ سد بلوبین و مراش با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶، از طریق مشارکت بانک‌ها و تعهد دولت، به ترتیب برای سد مراش ۲۷۷ میلیارد تومان و برای سد بلوبین ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد که در بیش از دو سال آینده با تخصیص این اعتبار، این ۲ سد را به مرحله آبگیری خواهیم رساند و همچنین برای آبرسانی آب سد مراش به شهر دندی و روستاهای مسیر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

افشارچی با بیان اینکه برای احداث ۱۰ سد معیشتی در استان مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، گفت: برای تجهیز بیمارستان خیرساز ۱۴۷ تختخوابی ولیعصر نیز ۱۴۰ میلیارد تومان در اختیار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برای گاز رسانی به ۳۸ روستا در سطح استان ۱۰۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که مبلغ قابل توجهی است و ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهری در استان تخصیص یافته است.

استاندار زنجان گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان اختصاص داده شد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در استان در نظر گرفته شد که این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۲ اجرایی و تمام خواهند شد.

افشارچی ابراز داشت: در حوزه راهسازی، ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح ۲ خطه کردن راه آهن زنجان قزوین اختصاص یافت و درجهت تکمیل قطعات ۲، سه و چهار باند دوم محور سلطانیه – خدابنده – کبودرآهنگ نیز برای جذب اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان توافق شد.

وی گفت: برای تکمیل پروژه محور سه راهی طارم – منجیل نیز ۱۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان اختصاص یافت.

استاندار زنجان با بیان اینکه بخشی از هدف ما در استان توسعه بخش خدمات است، افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شد و در بخش بهداشت و درمان هم اعتباراتی تخصیص یافت.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان