شما اینجا هستید
جامعه » ضرورت رفع نیازهای مختلف بر زمین مانده معلولین در استان قم

به گزارش خبرنگار زردیس، سید محمد تقی شاهچراغی صبح یکشنبه همزمان با هفته افراد دارای معلولیت و در نشست صمیمی استاندار قم با نمایندگان تشکلهای معلولین استان قم با حضور در بهزیستی استان قم پای درد دل و مشکلات نمایندگان تشکلهای معلولین استان نشست و گفت: این جلسه از بدو عهده داری سمت استانداری قم بهترین جلسه کاری من بوده است.

استاندار قم با گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان معلولین استان افزود: در خصوص انتصاب یک نفر به عنوان مشاور استاندار در امور معلولین کاملاً موافق هستم و پیگیر و با همکاری خود شما و از بین خودتان حتماً یک مشاور در این خصوص انتخاب خواهم کرد.

وی با تاکید بر انجام جلسات مرتبط با مشکلات معلولین و استمرار ارتباط استانداری با نمایندگان معلولین ادامه داد: بنده متعهدم هر ۶ ماه یک بار همین جلسه با همین ترکیب در دفاتر تشکلهای معلولین استان برگزار گردد و خروجی مناسبی هم داشته باشد.

شاهچراغی با اشاره به تاکید معلولین بر اجرایی شدن قانون مصوب و جامع حمایت از حقوق معلولین که با وجود ابلاغ، اما هنوز اجرایی نشده است، گفت: پیشنهاد می‌کنم با همکاری بهزیستی و تشکلهای معلولین کارگروهی در استان تشکیل گردد و پیگیر امور بر زمین مانده باشد و فردی هم در رأس این کارگروه قرار گیرد که دغدغه پیگیری امور معلولین را داشته باشد.

استاندار قم در خصوص ستاد مناسب سازی استان و عدم برگزاری منظم جلسات و گله مندی معلولین، خواستار فعال شدن سریع این ستاد به دبیری بهزیستی شد و از حمایت خود در این زمینه خبر داد.

وی با اشاره به سفر هیئت دولت در آینده‌ای نزدیک به استان و درخواست‌های معلولین تاکید کرد: بهزیستی به قید فوریت نیازهای معلولین در حوزه اشتغال، مسکن، ازدواج، افراد پشت نوبت و… را مستند و مستدل آماده نموده و به استانداری ارائه نماید تا در سفر مطرح گردد و متعهد شد زمین مورد نیاز مسکن مددجویان بهزیستی را استانداری تأمین خواهد کرد و در خصوص تأسیس بازارچه‌های عرصه محصولات معلولین و مددجویان هم قول پیگیری از طریق کارگروه اقتصادی استان را داد.

ریاست شورای مشارکت‌های مردمی استان با اشاره به ظرفیت بی نظیر خیرین در قم افزود: عزیزان همه مشکلات توسط دولت و با اعتبارات دولتی قابل رفع نیست و باید از ظرفیت بی نظیر خیرین، خیریه‌ها و فرهنگ خیرین جمعی جهت رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی استفاده کنیم و بنده و معاونینم آماده ایم تا در جلساتی با همین ترکیب با اصناف و اتاق بازرگانی و … ضمن ترغیب خیرین و هدایت نذورات و نیات خیر به طرف نیازهای بهزیستی از اهداف شما حمایت نمائیم.

لازم به ذکر است این دیدار صمیمی که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان و با حضور مدیرکل بهزیستی و معاونین، رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های قم، جعفرآباد و کهک و مدیران و نمایندگان تشکلهای معلولین استان برگزار شد، بعد از عرض خیرمقدم و ارائه گزارشی از وضعیت معلولین در استان، خدمات ارائه شده، کمبودها و نیازها و موانع توسط مدیر کل بهزیستی، مدیران تشکلهای معلولین به تفصیل مشکلات حوزه خود را با استاندار قم در میان گذاشتند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان