شما اینجا هستید
بین الملل » دیپلماسی تنها راه حل پیش روی مشکلات میان آمریکا و روسیه است

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو روز سه شنبه به ریانووستی گفت که واشنگتن و مسکو در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی در زمینه مسائل دوجانبه داشته‌اند و ایالات متحده امیدوار است به حرکت در این مسیر ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، «جیسون پی. ربهولز» سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو همچنین تاکید کرد: “همانطور که گفتیم، دیپلماسی تنها راه ممکن برای حل این بحران بالقوه ای است که در روابط با روسیه با آنها روبرو هستیم. ما باید به ویژه در زمان تشدید تنش کانال‌های ارتباطی باز داشته باشیم، … ما در روزهای اخیر پیشرفت‌هایی در زمینه مسائل دوجانبه داشته‌ایم.

این سخنگو همچنین در خصوص تنش میان آمریکا و روسیه بر سر عدم تمدید روادید دیپلمات‌های روسی مستقر در آمریکا افزود که ایالات متحده پیشتر به روسیه اطلاع داده است که دیپلمات‌های این کشور “مشمول مأموریت‌های سه ساله خواهند بود”.

وی گفت: دیپلمات‌ها (روسیه) و سفیر (در آناتولی ایالات متحده) آنتونوف سه سال یا بیشتر در ایالات متحده خواهند بود و به آنها اطلاع داده شده است که پس از پایان مأموریت‌هایشان باید آمریکا را ترک کنند. این رویکرد ایالات متحده، برابری بیشتری را در دیپلماسی ما ایجاد می‌کند.

این سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو مدعی شد که خروج دیپلمات‌های روسیه از خاک آمریکا به منزله “اخراج نیست”.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان