شما اینجا هستید
بین الملل » کاردار جدید عربستان در لبنان انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از المیادین، یک منبع رسمی لبنانی گفت: عربستان سعودی پس از بحران دیپلماتیکی که بین دو کشور بعد از اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی مستعفی لبنان در خصوص جنگ عربستان در یمن، ایجاد شده بود، کاردار جدیدی را برای لبنان انتخاب کرده است.

این منبع، روز چهارشنبه به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: عربستان تصمیم گرفته است تا «راجح العتیبی» را به عنوان کاردار جدید لبنان منصوب کند و العتیبی ظرف مدت چند روز آینده وارد بیروت خواهد شد.

این اقدام پس از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، به عربستان سعودی و دیدار وی با محمد بن سلمان به عنوان اولین دیدار یک مقام عالی رتبه غربی پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی، صورت گرفته است.

ماکرون و بن سلمان در این سفر با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان، تماسی سه جانبه با هدف آغاز «ابتکاری برای حل بحران ریاض و بیروت» داشتند. طبق این گزارش، استعفای «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی مستعفی لبنان نیز در چارچوب ابتکار امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای حل بحران بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

پس از انتقاد جورج قرداحی از جنگ یمن، عربستان سفیر خود را از لبنان فراخواند و به دنبال ایجاد بحران در لبنان برآمد. در نهایت قرداحی با در نظر گرفتن منافع ملی لبنان و برای کمک به حل بحران، استعفا داد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان