شما اینجا هستید
فرهنگ » کار فرهنگی بدون خروجی مثبت خطایی بیش نیست

به گزارش خبرنگار زردیس، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر پنجشنبه در اولین مجمع هماهنگی برگزاری کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: ما مرهون خون پاک شهدا هستیم چرا که ایران اسلامی را با خون پاک خود در مسیر پرتلاطم ۴۳ ساله اخیر به شایستگی به سرمنزل مقصود و موفقیت رساندند.

وی ولادت با سعادت حضرت زینب (س) بانوی اعجوبه فصاحت، بلاغت، شجاعت، صبر و مقاومت را گرامی داشت و تصریح کرد: این بانوی ارزشمند الگوی زنان عالم و همچنین ولادت آن حضرت می‌تواند سرآغازی خوب برای برگزاری با برکت کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جریان فرهنگی باید خروجی مشخصی را داشته باشد و در این کنگره نیز اگر خروجی نداشته باشیم، این بزرگداشت‌ها به درد نمی‌خورد بلکه شایسته است بهترین هدف‌گذاری را در برگزاری چنین برنامه‌های ارزشی و معنوی مد نظر قرار دهیم تا به مقصد نهایی برسیم.

آیت‌الله عاملی افزود: بزرگترین حسنه در شرایط کنونی در زندگی بشریت شهدا هستند که نباید این حسنه را نادیده گرفته و یا نسبت به ارزش و اهمیت آن غفلت کنیم بلکه بهترین توصیف برای شهدا انتقال اخلاق‌، ادب و ارزش‌های انسانی است که در طول ۴۳ سال گذشته به ملت ایران منتقل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شهدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا شاهد اعتلای کشور باشیم و این سرمایه‌های معنوی نماد عزت ما در برابر دشمنان هستند و قطعاً نسل آینده با تکیه و تمسک به این شهدا باید در مسیر خودسازی و ساختن کشوری عزتمند باشند.

آیت‌الله عاملی تهدید استکبار جهانی را در مذاکرات اخیر هسته‌ای یادآور شد و اضافه کرد: ما احتیاج به مذاکره نداشتیم چرا در زمان تصویب برجام ما مذاکراتمان را انجام داده بودیم و این غرب است که با عهدشکنی به دنبال گرفتن امتیازی بیشتر از جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: امروز آمریکا به دجال خونینی تبدیل شده که تمام ملت‌ها را تهدید می‌کند اما ملت ایران در برابر خواسته آنها مرعوب نخواهد شد بلکه تلاش می‌کند تا در کنار صلح و آرامش با سایر کشورها، به استقلال و عزت واقعی خود پایبند باشد.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به توان هسته‌ای برای پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و ما بدون تمسک و توسل به نظام غرب سعی می‌کنیم تا با حاکمیت ملی و حفظ استقلال اهداف شایسته خود را پیگیری کنیم.

امام جمعه اردبیل فکر شیطانی غرب را در مجهز کردن برخی کشورها به سلاح هسته‌ای یادآور شد و تصریح کرد: شهدا به ما یاد دادند که این کشور نیاز به بمب هسته‌ای ندارد چرا که روحیه ایثار، جهاد و شهادت این ملت بزرگترین بمب هسته‌ای برای نظام سلطه است.

وی گفت: باید کارهای فرهنگی در انتقال مواریث دوران دفاع مقدس را از مدارس و در قالب تئاتر، نمایش، کارهای هنری و انشا نویسی آغاز کنیم تا شایستگی‌های ۳ هزار و ۴۰۰ شهید اردبیل به بهترین شکل شناسانده شود.

آیت‌الله عاملی افزود: ما امروز در احیای غرور به تاراج رفته گذشته تلاشی جدی انجام می‌دهیم و امیدواریم در سایه انقلاب اسلامی و کارهای فاخری که انجام می‌شود، بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی پرهیز از توسل به آداب شکلی را بدون تکیه بر پیام فاخر یادآور شد و خاطر نشان کرد: آداب شکلی اگر پیام فاخری داشته باشد دارای ارزش است و کل دفاع مقدس مناسک عبادت است که در آن جریان فرهنگی غنی و ارزشمندی نهفته است.

آیت‌الله عاملی خروجی چنین کنگره‌هایی را ترغیب جوانان به حفظ روحیه ایثار، جهاد و شهادت اعلام کرد و ادامه داد: امروز عده‌ای در کشور تلاش می‌کنند تا با مسائل اقتصادی و گرانی‌ها دامن بزنند که ضروری است چنین افرادی را با فرهنگ شهادت بیشتر آشنا کنیم تا با دیدن مجاهدت فرزندان غیور این کشور در هشت سال دفاع مقدس به خود اجازه ندهند تا به خون شهدا و آرمان این ملت خیانت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: این کنگره بهترین فضا برای عهد و میثاقی مجدد با شهداست تا اهالی استان اردبیل بار دیگر با جاری شدن عطر شهادت، با راه مقدس آنها عهدی مجدد ببندند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان